|
|
|
|
לאו דווקא
מאת:
חזקיהו
May 16, 2017
||
17:22
בעיני רוב בני האדם (לא חובבי שעונים) החלפת המנגנון פחות משמעותית מהחלפת הרצועה. זה מבחינתם כמו החלפת סוללה. משהו פנימי שלא רואים. "השעון" זה הקייס, הדייל והמחוגים.
|
|
|
•
|
|
|
May 12, 2017 | 21:56
|
|
אהלן,
יש לי שעון זהב של דוקסה עם ערך סנטימנטלי גדול. היה של סבא שלי שנפטר לפני 20 שנה ועכשיו אמא שלי מצאה אותו. המנגנון ללא סוללה אלא קפיץ שיש למתוח כל יום. נתתי אותו לשען והוא החזיר אותו לחיים אך לא כל כך ידע לענות על כמה שאלות.
1. לשעון יש רצועת מתכת נמתחת אבל היא גדולה עלי. השען אמר שבעקרון אי אפשר, שזה לפי מידות. אבל שהוא חושב שיש כמה טריקים אבל הוא לא יודע לעשות אותם. האם אפשר לקצר?
2. אם אי אפשר לקצר, איפה אפשר להשיג רצועה כזו בדיוק רק במידה קטנה יותר? חשוב לי לשמור על הצורה של השעון המקורית.
3. האם אפשר או האם כדאי לנקות / לפלש/ לחדש את הזהב ואת הרצועה? מה הסדר גודל? היכן?
4. האם אפשר או האם כדאי לנקות / לחדש את התצוגה? מה הסדר גודל? היכן?
5. האם יש איזו דרך לוותר על הקפיץ ולשים סוללה? מה הסדר גודל? היכן?
תודה רבה,
עידו
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 14, 2017 | 09:43 |
|
בעקרון כל צמיד אפשר לקצר - הבעיה היא תמיד שרוצים דווקא להאריך ואז צריך לחפש חוליות וזה כבר משימה יותר קשה אם אתה רוצה ללכת עם השעון שקול רצועת עור חלופית יותר מתאים לרוח היום במידה ואתה עונד את השעון.
בעקרון צריך לטפל בשעון לשמן אותו גדי לגרום לו לפעול בצורה תקינה ביצוע פוליש יעשה את השעון נקי יותר אבל יאבד צורתו המקורית- פוליש גם פוגע בערך שעוני אספנות אבל במותג דוקסה אין לזה השפעה מבחינת שמירת הערך - חכן ההחלטה ללכת על פוליש תלויה בך מה אתה רוצה לעשות עם השעון - אם אתה מתכוון לענוד אותו אז פוליש
ורצועה הם MAST אין דרך לענות שעון כזה היום במצבו עם הרצועה הזאת
אין דרך להפוך מנגנון מתיחה למנגנון קוורץ עם סוללה
דבר עם דרור שניידר מבית השעון 03-6414073 ברודצקי 15 רמת אביב
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 14, 2017 | 11:25 |
|
1. על פניו מדובר בצמיד גולדפילד או גולדפלייטד, ולא זהב מלא. הצמיד נראה די שחוק, ובכל מקרה בהחלט לא מקובל היום לענוד צמידים מיושנים כאלו. אני מצרף בחום להמלצה להחליף את הצמיד הזה ברצועת עור יפה (ההחלפה לא פוגעת בשעון, והיא הפיכה בהחלט).
2. ייתכן שתמצא שענים פרטיים שיש להם מלאי ישן-חדש NOS ובו גם צמידים כאלו. בחנויות שעונים כנראה לא תמצא דבר כזה.
3. אם הצמיד אינו זהב, כפי שאני משער, ברור שאי אפשר לנקות/לפלש אותו.
5. בהחלט אפשר להחליף מנגנון קפיץ במנגנון קוורץ, בתנאי שמוצאים מנגנון תואם (דה ווטש לא צודק). סדר הגודל כ-300 ש"ח אצל שען פרטי. יותר בחנויות.
|
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 15, 2017 | 08:41 |
|
שניתן להתאים מנגנון קוורץ לשעון הישן. שאלה בשביל מה? אם אתה רוצה שעון קוורץ תקנה חדש. אם אתה רוצה שעון של סבא אל תשנה, כי קודם כל זה לא יהיה אותו שעון מבחינת התנהגות השעון ומצד שני תקבל פרנקנשטיין.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 15, 2017 | 11:42 |
|
להחליף מנגנון מכני למנגנון קוורץ - טכנית זה אפשרי
אבל זה בהחלט מנוגד לכל המטרה אשר לשמה הוא רוצה לשמר את השעון
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
לאו דווקא
חזקיהו
> את/ה נמצא כאן
|
|
|
May 16, 2017 | 17:22 |
|
בעיני רוב בני האדם (לא חובבי שעונים) החלפת המנגנון פחות משמעותית מהחלפת הרצועה. זה מבחינתם כמו החלפת סוללה. משהו פנימי שלא רואים. "השעון" זה הקייס, הדייל והמחוגים.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 19, 2017 | 12:06 |
|
נגיד הבן או בתו שלו יתגעו בשעון שעובר דורות במשפחה ובסופו של דבר יתבאסו מזה שזה שעון מודרני, שווה ערך לשכון מזויף.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
May 23, 2017 | 08:50 |
|
שעון זה לא אתרוג, והחיבה לשעונים איננה קטע דתי. בסופו של דבר, השעון צריך לשרת את האדם (מבחינה פונקציונלית ופסיכולוגית) ולא האדם את השעון.
רובנו מחליפים רצועה, או סוללה (בשעון קוורץ) או קפיץ ראשי (בשעון מכני) בלי שום נקיפות מצפון, וזה לא עושה את השעון "שווה ערך לשעון מזויף."
ברור שלא הייתי ממליץ להחליף מנגנון לשעון בריגה משנת 1800, אבל כאן מדובר בשעון דוקסה משנות החמישים או השישים, וממילא אין למנגנון שלו שום ערך ייחודי. בעיני רוב האנשים, החלפת המנגנון כולו היא כמו החלפת סוללה, לא משנה בכלל את הערך הרגשי של השעון. אז שייהנו ממנו. ומה תאמר למי שירש מהסבא מעון קוורץ משנות התשעים? ברור שהוא יצטרך להחליף מנגנון באיזה שהוא שלב. אין מה לעשות.
יכול להיות שבעוד שלושים שנה יהיה במשפחה איזה חובב שעונים שיצטער על זה, אבל כבר נאמר שהוודאי דוחה את הספק.
|
|
|
|
|
|
|
מקרא:
ללא תוכן °
הודעה חדשה
|
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד
|
|
|
|