-   כל טיים  -
 
 


תשלומים נוחים - טרייד אין - שרות ואחריות  - מוניטין רב שנים - קנייה בטוחה - משווקים מורשים ורשמיים


 
הצגת הודעה בפורום זירת השעונים
RSS    חפש הודעות
תיאור הפורום   |   הודעת המנהל/ת   |   חוקי הפורום   |   בהנהלת: the watch
 
זניט Zenith DEFY Zero G'    [קובץ מצורף: JPG]

מאת:  רעם קפילוטו    May 21, 2018  ||  15:23


Zenith DEFY Zero G'

בשנת 2011 הציגה חברת זניט את הדגם "כריסטופר קולומבוס" שהגדיר מחדש את ההתמודדות עם השפעת כוח הכבידה על דיוק השעון.
(יש לציין כי קונספט הוצג כבר ע"י זניט ב2008)
במשך למעלה מ200 שנים הקונספט לתיקון סטיות כתוצאה מכוח הכבידה נזקף לזכות אברהם לואי בריגה ופטנט הטורביון שלו.

הרקע לבעיה הוא העובדה כי הקפיץ הנימי (HAIR SPRINEG) המתכווץ ומתרחב, מושפע כשהוא במצב מאונך לאדמה ונוטה על צידו, כך שהאנרגיה הנדרשת לו לכיווץ קשה יותר בשל התמודדות עם הנטייה למשיכה כלפי מרכז הכוכב, ואילו ההתרחבות מתבצעת ביתר קלות וכך מושפע הקצב בצורה משמעותית ממצב הכיוון הרגיל עליו עובד שען.

בריגה חצר מערכת שמבצעת קיזוז ע"י שינוי מתמיד במצב ההספירנג כך שבתנועה על פי שעות מנוגדות הוא יבצע קיזוזים (למשל 1 בפלוס 7במינוס , 3 בפלוס ו9 במינוס) למשל כאשר המערכת נמצאת מיקום המקביל לשעה 2 על הלוח, הנטייה של המערכת לנוע לכיוון כוח הכבידה ולכן זה יתבצע מהר מהרגיל ואילו בשעה 8 התנועה בכיוון מנוגד לכוח הכבידה תהיה ההפך הגמור של הזווית ולכן ההפך הגמור של האנרגיה הנדרשת וכך אם התנועה בשעה 2 הייתה מהירה בשנייה התנועה ב8 תהיה אטית בשנייה וכך הושג ממוצע של 0 סטייה.

הבעיה צצה כאשר מבינים כי המצב פותר את הבעיה רק בזווית הוורטיקלית ולא בכל זווית וזווית (בכל זאת זו הייתה הזווית שבה השעון היה מונח בכיס עד שנולדו שעוני היד)

הכריסטופר קולומבוס שינה את כל דפוס החשיבה כאשר הגדיר מנגנון שלא מושפע משום זווית ע"י מתן אפשרות של כל המערכת לשינוי המקום בהתאם לתנועת היד, כך הפך השעון ליעיל בכל זווית ובכל מנח ואינו נע במסלול קבוע אלא זה שנדרש כדי לשמור על דיוק, עקרון העבודה מבוסס על הג'יירוסקופ. בנוסף כדי להתמודד עם נפילת מתח בקפיץ המספק אנרגיה (חבית/קפיץ ראשי) שוחזרה מערכת עבר המוכרת
"כשרשרת פוזי" ומטרתה לווסת התנגדות כך שלאורך כל פריקת הקפיץ, המתח יהיה זהה ולכן השען יוכל לכוון את המערכת לפי אספקת אנרגיה יציבה לאורך רוב הזמן בו השעון פועל.

הקולומבוס היה שעון פורץ דרך, ראשון מסוגו שזכה בפרסים רבים על ההמצאה אך לא פחות על היצירה הכל כך זעירה ומורכבת שהייתה למעשה בשורה מכנית גדולה לא רק בשענות. אך המחיר ששולם היה מחיר אסתטי שהטריד לא מעט עיניים והיה בצורת בועה שהכילה את רכיבי הג'יירו-אסקייפמנט והייתה גדולה משאר חלקי השעון, כך קרה שהמראה הפך מעט ביזארי וזכה בקרב אוהדים שונים ליחס של "מיוחד"
אך לא יפה מספיק.

הדפיי זירו ג'י הוא למעשה אותו מנגנון, אך מחומרים משובחים בהרבה והצלחה להקטין את מערכת הג'יירו ב30 אחוז! מה שאפשר להכניס את כל המנגנון לשעון ספורט בעובי של 14.85 מ"מ (סביר לגמרי בעולם השעונים) תוך כדי שהמגנון החדש עמיד יותר והקייס עמיד למים 100 מטר. הדפיי זירו ג'י שומר על רזרבה של 50 שעות ופועל ע"י מתיחה ידנית, משווק בזהב ופלדה ומתאים במיוחד למי שמחפש יצירות יוצאות דופן ונדירות אשר ריסקו את הכללים ויצרו כללים שטרם נשברו.



"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"

הוסף תגובה
  מסר לכותב/ת   קישור להודעה   הדפסה   שלח לחבר/ה
• 
זניט Zenith DEFY Zero G'   רעם קפילוטו [קובץ מצורף: JPG]  > אתה נמצא כאן
  May 21, 2018 | 15:23

מקרא:   ללא תוכן ° הודעה חדשה New Message
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד