|
|
|
|
תיקון- קושרים על הירך, לא על השוק.
מאת:
ymda
Aug 10, 2018
||
14:21
|
•
|
|
|
Jul 25, 2018 | 20:40
|
|
דגמי הביג פיילוט החדשים של IWC עשו עלייה.
מדובר בשני דגמים משודרגים מסדרת הביג פיילוט המפורסמת והאייקונית. שני השעונים מעוצבים בהשראת דגם הביג פיילוט הראשון של החברה אשר נוצר בשנת 1940 והוכר כIW431 . שני הדגמים עשויים ממתכות אשר מעניקות מראה מיושן, האחד עשוי ברונזה ( מה שגורם לו לאורך זמן לקבל פטינה ולדמות סימני זקנה) ואילו השני עשוי טיטניום שגוונו כסוף-קודר וגימור מחוספס מה שמדמה התיישנות. עולם הטייסים לפני עשרות שנים היה רווי שדות מגנטים ושעוני טייסים תוכננו לפעול תחת השדה הודות לכיסוי/כלוב העשוי חומר הדוחה או מצמצם את השפעת השדה המגנטי על המנגנון, כמיטב המסורת של שהפהאוזן, שני השעונים נהנים מעמידות לשדות מגנטים וזה הודות לכיסוי הממוקם בגב השעון ועובד בדיוק על אותו עקרון של דגמי העבר. הלוחות מעוצבים גם הם בגוונים זהים לאיך שנראים השעונים שבינתיים התיישנו אחרי עשורים. המחוגים והשנתות בצבע בהיר המדמה את צבע הפטינה והמסגרות של המחוגים והשנתות בצבע כחול בדיוק כמו בדגם העבר. בשני הדגמים המנגנון הוא 7 ימים אוטומטי מסדרת 5200 ,הדגם הכי מתקדם של סדרת הביג פיילוט מאז ומעולם, העובד בתדר של 4 הרץ (28800) , שני הקפיצים לאספקת אנרגיה יציבה למשך 168 שעות לפחות נטענים הודות למערכת פאלאטון הפנטסטית, מבנה המנגנון גדול וחזק ומצוין לבלימת זעזועים ואמינות לאורח זמן. מידת השעונים תואמת את הדגמים הבסיסיים בקולקציה ועומדת על קוטר 46.2 ועובי של 15.4.
כפי שמצופה משעוני הטייסים שני הדגמים מאירים היטב בחשכה, ברורים וקריאים בכל שעות היממה ושומרים על דיוק טוב.
השעונים זמינים לראשונה בארץ אך אספקתם תהיה מצומצמת עוד יותר מאספקת הדגמים הבסיסיים יותר ומוטב להגיע להתרשם בטרם ימצאו מי שיאמצם.
מחיר השעונים בארץ אטרקטיבי ממחיר המשווקים בחו"ל ***כולל ממדינות עם מיסוי נמוך מישראל.
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 25, 2018 | 20:41 |
|
מחיר השעונים בארץ אטרקטיבי ממחיר המשווקים בחו"ל ***כולל ממדינות עם מיסוי נמוך מישראל.
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 26, 2018 | 16:03 |
|
ביג פיילוט הוא אמנם שעון אייקוני, אבל מי שמספר שהוא נוצר בשנת 1940, מוטב שיספר גם מי עיצב אותו ואיזה לופטוואפה קנה אותו. במלים אחרות, בהחלט יש לשעון הזה הרבה במה להתגאות, אבל ההיסטוריה שלו היא לא נושא לגאווה. לא אותה צריך להדגיש.
ההגינות מחייבת לומר שהלופטוואפה קנה "בה אוהרן" גם מלאנגה (כמובן!) וגם מלאקו (חברה גרמנית שעדיין קיימת ועדיין מייצרת "בה אוהר".
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 27, 2018 | 02:03 |
|
אתה טועה ומטעה, את השעון הראשון עיצבו ZENITH והוא היה הראשון שטס טיסה אמתית (לשם כך הוא נבנה) בשנת 1909. עם התפתחות עידן התעופה צצו עוד דגמים רבים של חברות נוספות כאשר הידועות היום הן IWC ואומגה שהפכו למפעלי יוקרה. שעוני הטייסים החלו לצוץ בכל מקום בעשורים הבאים אבל עיקר התפתחות הקו החלה בעיקר בשנות ה30 וה40 ובמיוחד במהלך מלחמת העולם2 (בזמן זה נוצרו הכי הרבה מטוסים ועלה הצורך בשעוני טייסים עד אותה התקופה) .
ההיסטוריה של IWC לא עוסקת במלחמות , זו לא חברת נשק ולא חברה של גזים אלא חברת שעונים שעוסקת במוצר עשוי טוב ומדויק. ההצלחה של הדגם ועיצובו אין מקורם במפרט שהציג חיל האוויר הגרמני (לופטוואפה) כי הסגנון היה קיים כר 26 שנים לפני הדרישה הגרמנית כאשר עיקר השינוי הוא במידה גדולה מאוד ומחוג שניות מרכזי.
מעבר לכך עשית מאמץ לציין כי IWC מכרה שעונים לצבא הגרמני, מה שמנסה להציגה באור שלילי כאילו תפסה צד במלחמה ***אלא שIWC מכרה שעונים לכולם ובפרט לחיל האוויר הבריטי...
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
•
|
דיון מעניין - בסוף תלוי בקונה
groucho
|
|
|
Jul 27, 2018 | 13:17 |
|
ואם כן או לא מפריע לו לרכוש שעון מחברה שיצרה שעונים לחה"א הגרמני במלחמה.
אישית אני לא אקנה שעון גרמני כי כל פעם שאסתכל עליו תהיה לי "צביטה" קטנה. העובדה ש iwc יצרה שעונים לגרמנים במלחמה ואומגה לדוגמא יצרה לבריטים כן תגרום לי לחשוב פעמיים. אבל זה אני.
כחובב שעונים מכניים והיסטוריה, אני (ואני מאמין שגם אחרים) כן אוהבים להכיר ולהוקיר את ההיסטוריה של החברה / השעון שברשותם.
מצד שני (וזה מצד שני גדול מאוד) בחברה כמו iwc אי אפשר להתעלם מרמת השענות והאיכות.
כפי שאמרתי - נושא מעניין... אין תשובה אחת...
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 27, 2018 | 21:33 |
|
שעונים לכולם ולא רק לגרמנים. אבל כמו שאמרת בסוף זה דרך עיני הצרכן...
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 29, 2018 | 11:17 |
|
IWC חברה מעולה!!!קייס ברמה הגבוה ביותר!!!ואם כבר מדובר על העבר IWC נחשב לשעון יהודי.מומלץ בחום.
|
|
|
|
|
•
|
רעם, ענית למה שלא כתבתי
חזקיהו
|
|
|
Jul 30, 2018 | 06:31 |
|
קראתי שוב את ההודעה שלי, עם כל הנכונות להתנצל עליה.
אבל אין בה אפילו מילה אחת של התייחסות למותג/חברה IWC.
ממש אין.
רעם, ענית תשובה ארוכה להגן על המוניטין של IWC - אבל כלל לא התייחסתי למותג הזה ולמוניטין שלו.
כנראה שבעבר נתקלת בהתקפות על IWC כמותג, והתשובה שלך הייתה "מן המוכן" שלא לומר ירייה מהמותן.
אבל במקרה שלנו היא הייתה לא לעניין, מפני שבכלל לא התייחסתי לזה.
בדומה, רעם, כלל לא התייחסתי ל"שעוני טייסים" ככאלו, ואין צורך להגן על העיצוב הזה, בין אם יצרה אותו זניט או כל יצרן אחר.
התייחסתי לשעון אחד ויחיד: בה-אוהר של הלופטוואפה, המכונה ביג-פיילוט אצל IWC. כידוע, כדי להדגיש את הקשר ללופטוואפה, יש ל-IWC אפילו דגם מוגדל במיוחד של הביג-פיילוט, בקוטר 55 מ"מ, שזה הקוטר המקורי של ה-בה-אוהר של הלופטוואפה.
זהו השעון האחד והיחיד שהתייחסתי אליו.
לא למותג IWC.
לא לשעוני טייסים.
לא לבילבי בת גרב.
עכשיו, אין ספק שבה-אוהר/ביג-פיילוט הוא שעון אייקוני, פורץ דרך, מוכר מאוד.
קל וחומר שבה-אוהר/ביג-פיילוט תוצרת IWC הוא שעון מצוין ומרשים על מאוד. אין לי מילה רעה אחת על השעון הזה והמנגנון המעולה שלו.
כל שהערתי הוא, שמי שמתגאה בהיסטוריה של בה-אוהר/ביג-פיילוט, כדאי שיהא הוגן ויספר את ההסטוריה בשלמותה. לא רק את החלק הנוח.
עכשיו רעם, אשמח מאוד לקרוא את דעתך על השעון הספציפי הזה. כי רק עליו כתבתי.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 30, 2018 | 10:15 |
|
עם כל הכבוד, אנשים הורגים, לא שעונים...
חייב להגיד שאני לא בקיא בפרטים אבל מאוד הגיוני
שחברה גרמנית של אותה תקופה תספק שעונים לצבא המקומי
ולו רק מטעמים כלכליים. יש מספיק עם מה לעבוד בכל מה שקשור
למלחמת העולם השניה..,לא צריך לספח גם את מה שלא קשור.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 30, 2018 | 14:40 |
|
להדגיש שזה אחד מדגמי הBUHR ולאחר מכן להרחיב בנושא שלא קשור להצלחה שלו. בסה"כ מדובר במפרט שהציג הצבא הגרמני בתקופת מלחמת העולם,לספר את ההיסטוריה של העיצוב תוך כדי מתן רמז כי מדובר בהיסטוריה גרמנית נאצית של המותג/דגם כאשר למעשה מדובר במשהו שלא קשור לאידאולוגיה הנאצית זו הטיה.
BUHR שיוצרו הם שעונים שהוזמנו ע"י גורם צבאי כמו הרבה שעונים צבאיים אחרים ואין מה לעשות צבא לא עסק נקי, אבל זו חברה שעוסקת בבניית שעונים, לא רכבי מוות, לא גז ציקלון והיא כמו כל שווייץ מכרה לכל מי שדרש.
הכתיבה שלך שמה דגש ברור כאילו מדובר במוצר מגואל בדם ושנוי במחלוקת, זה שעון עם היסטוריה צבאית ונועד להיות הטוב ביותר באותן שנים וזו הסיבה שהפך לאייקון , לא הסיבה שהוא יוצר עבור חיל אוויר כזה או אחר, אלא הייחוד והאיכות וכמוהו גם הרבה מוצרים אחרים בהיסטוריה של אותה מלחמה.
זו לא הייתה ירייה מהמותן אלא הבנה שיש פה הטעיה גם אם לא במכוון.
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
•
|
כשאתם רואים מרצדס או פולקסווגן
arik
|
|
|
Jul 30, 2018 | 22:00 |
|
למישהו יש צביטה בלב? (הרכב של...) ואני לא מתכוון לסוג צביטה של "לעזאזל, למה יש לו ולא לי"...
"שעון שעולה הרבה רק מזכיר שהדבר היקר ביותר הוא הזמן."
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 31, 2018 | 07:05 |
|
לאחר שהעליתי את נושא ה"צביטה" שאלתי את עצמי בדיוק את השאלה הזו. אין לי בעייה עם מכוניות גרמניות, מכשירי חשמל גרמניים או ביקור בגרמניה, אולם כן עם ענידת שעון מגרמניה. למה? בעיני שעון אינו רק חפץ אלא ידיד צמוד בעל זהות ואופי משלו. אין לי שעונים רבים אולם לכל אחד מהם משמעות אישית, סיפור או זכרון מנקודת ציון בחיים. אני בטוח שישנם חובבי רכב (או לאו דווקא) שיאמרו אותו דבר על האוטו שלהם, אצלי פחות רלוונטי. ולמה לא גרמני? בגלל ההיסטוריה ואותה צביטה שקשה לי להסביר אותה במלים אולם קיימת "בבטן".
דעתי האישית בלבד,
דני
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Aug 13, 2018 | 18:45 |
|
רוב החברות כבר החליפו בעלים , אומנם הם שימרו את השם ואת המיתוג
אבל הבעלות בחברה היא כבר ללא קשר לתקופה האפלה ההיא .
בכל מקרה , גם דעתי היא שאין לערבב בין הפץ לבין הרגש גם אם החפץ הוא שעון שמעלה הרבה את נושא הרגש
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jul 31, 2018 | 22:52 |
|
סליחה על הבורות אבל מה זה שעון טייסים? מה מיוחד בו?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Aug 01, 2018 | 10:50 |
|
בעל צורה מאסיבית עם חוגה כהה ומחוגים גדולים, מגושמים וזוהרים. הוא שונה משעון ספוטיבי בכך שבד"כ הוא גדול יותר ובעל סגנון מאוד מסויים. בנוסף, נכנס כאן החלק "הנוסטלגי" ששעונים כאלו נוצרו עבור טייסים, בעיקר בהקשרים צבאיים. (חיילות אויר). המותגים שמזוהים בעיקר עם שעוני טייסים או שהם בעלי ליין מיוחד לכאלו הם ברייטלינג, זניט, IWC , אוריס בלאנקפיין BELLַַ&ROSS ובטח יש עוד כמה...
"שעון שעולה הרבה רק מזכיר שהדבר היקר ביותר הוא הזמן."
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Aug 10, 2018 | 13:13 |
|
אני קורא וקורא, וחוזר וקורא, ולא מבין על מה מתרעם רעם (סליחה שיצאו מלים במצלול דומה).
לא אמרתי שום דבר על IWC. ממש ממש שום דבר.
באשר לבה-אוהר/ביג-פיילוט (שאליו אכן התייחסתי) ודאי שלא תיארתי אותו כמוצר מגואל בדם/מוצר נאצי. לא לא לא. אין לזה זכר או רמז.
אני מעז אפילו לשים נפשי בכפי ולומר, שאין לי טענות על IWC שמכרו שעונים ללופטוואפה. בשאפהאוזן ידעו כמובן שהממשלה הגרמנית אינה מורכבת מל"ו הצדיקים, אבל אולי בדיוק מסיבה זו פחדו מהם? ואולי לר רצו לריב עם המפלצת מהצפון? ובכלל, גם מדינת ישראל לא הקפידה למכור נשק אך ורק לצדיקי הדור (ועוד איך לא הקפידה!).
אני אזרח ישראלי ואחראי למעשי המדינה הזו. מדינת ישראל משתמשת במותג "רובה סער" Sturmgewehr שהקופירייט עליו שייך להיטלר בכבודו ובעצמו. מדינת ישראל קונה צוללות גרמניות שמבוססות על העיצוב של ה"אלקטרובוט" מבית הקריגרסמארין (המקבילה הימית של הלופטוואפה). מדינת ישראל אימצה בחום (ושכללה) את תורת הלחימה "בליצקריג" של היינץ גודריאן. אני ודאי לא אקרא לבה-אוהר/ביג-פיילוט (שאליו כן התייחסתי) מוצר מגואל בדם/מוצר נאצי (כי אני לא מתכוון לבזות נשק צה"לי ותו"ל צהל"י).
כל שהערתי הוא, שמי שמתגאה בהיסטוריה של בה-אוהר/ביג-פיילוט, בהיסטוריה רעם, כדאי שיהא הוגן ויספר את כל ההיסטוריה בשלמותה. לא רק את החלק הנוח. והמשפט הזה נכון כמובן למי שמתגאה בהיסטוריה של הבליצקריג, או בהיסטוריה של הצוללות, וכן הלאה.
רד נא לסוף דעתי רעם: אין לי שום בעיה ש-IWC יתגאו בהיסטוריה של הבה-אוהר/ביג-פיילוט, וכדבריך יש במה להתגאות, אבל שיספרו אותה בשלמותה. לא רק את החלק הנוח. אחרת זה לא מידע אלא פמפלט יחצני מעורר קבס.
ואם אתה רוצה להגיב, אזי בבקשה קרא את הפסקה שלפני הקודמת ("כל שהערתי הוא...").
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Aug 12, 2018 | 12:10 |
|
אין אנו עוסקים "בהיסטוריה כולה" אלא בשעון , אף אחד לא רץ להזכיר שהיטלר ימ"ש אהב לנגה וזו הייתה בת טיפוחיו , או שקסטרו אהב רולקס כי אין מערבבים את הפוליטיקה של מי מהצוררים והעריצים או שלטונם עם שעונים, שעון טוב אינו מושפע מזה שדמות שלילית שמה עליו יד בשל כזה או אחר.
ההיסטוריה של הפוליטיקה של השעונים איננה נושא לדיון בקרב מי שאוהב אסתטיקה , עבודת יד ומכניקה וכל העלאת הנושא פסולה.
אתה חוזר וטוען וממליץ "לקרוא את הפסקה או כל שאמרתי" זאת ועוד אתה ממשיך לא להבין את הטעות שלך ואולי בכוונה... ואני לא היחיד שסימן לך את הטעות.
מי שמתגאה או אוהב את הביג פיילוט אוהב אותו לא בגלל אספקת שעונים לצבא או היסטוריה צבאית אלא בשל מראה ואיכות. מי שרוצה להבין מדוע שעון הגיע למעמד אייקוני לא צריך ביוגרפיה פוליטית של מותג.
את אף אחד לא מעניין מי תבע את המונח רובה סער, זה שייך לפורום היסטוריה וכבודו במקומו, לאף קצין שריון לא חשוב מה הייתה התנוחה האהובה על רומל כי זה לא נוגע לתורת השריון שלו.
ואף אחד לא מתעניין בפוליטיקה של שעונים במלחמת העולם השנייה כל זמן שלא הייתה להם עמדה מובהקת מעבר לכסף.
אנשים רוצים לדעת מה הופך את השעון למבוקש, מה איכותו ומה מיתוגו כל השאר זה פוליטיקה ומקומה בחוץ...
למעשה השורות האחרונות שלך הן שהסגירו את "הרצון לספר את כל ההיסטוריה" וזאת כי זה נתפס כייחצון.
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Aug 12, 2018 | 12:43 |
|
הוגו בוס , קוקו שנאל והבעלים של איקאה היו חברים במפלגות נאציות
יש עוד רשימה ארוכה של מותגים עם קשרים מפוקפקים
בהחלט עדיף להתמקד במותג ולא ברעשי הרקע מסביב
כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Aug 10, 2018 | 13:18 |
|
חוגה גדולה מאוד וכהה, ספרות ברורות מאוד ובהירות, מחוגים ברורים ובהירים, יכול קריאות ממש מעולה בחושך (כלומר, זריחת המחוגים והספרות), מחוג שניות מרכזי, גדול ברור וזרחני, "האקינג" (יכולת לעצור את מחוג השניות), כתר גדול מאוד ומגושם (שניתן להפעלה ביד עטויה כפפות), מיסוך בפני שדות מגנטיים, ומיקום "הפוך" של הרצועה (כנראה כדי שלא תסתבך עם מנופי תא הטייס).
זה אינו מפרט רשמי. נראה שחלק מהמפרט הזה חודש על-ידי הלופטוואפה. הבה-אוהר של הלופטוואפה הוא שעון הטייסים הקלאסי והאייקוני.
|
|
|
|
|
•
|
עוד סיבה לגודל החריג
ymda
|
|
|
Aug 10, 2018 | 13:45 |
|
סיבה נוספת לגודל החריג של השעון היא, שטייסי קרב (במלחמת העולם השנייה) היו קושרים את השעון לשוק הרגל, כך שלא יאלצו להרפות יד אחת על מנת להטות את פרק היד ולראות את השעה, ולכן הגודל החריג, שלוח השעה והמחוגים יהיו קריאים בבירור ממרחק. את הסיבה הזאת סיפר לי בן משפחה שהיה טייס בריטי בעת המלחמה ההיא.
|
|
|
|
|
°
|
תיקון- קושרים על הירך, לא על השוק.
ymda
> את/ה נמצא כאן
|
|
|
Aug 10, 2018 | 14:21 |
|
|
|
|
מקרא:
ללא תוכן °
הודעה חדשה
|
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד
|
|
|
|