|
|
|
|
שלום וסליחה,
מאת:
רעם קפילוטו
Jan 25, 2017
||
18:13
נעדרתי זמן מה בשל עבודה....
לסדרת סימאסטר ישנם מספר דגמים וכך ם לסדרת אינג'יניר.
ברמת המעטפת איכות העבודה והקוסמטיקה של אינג'יניר מכל דגם בסדרה מעפילה כל כל דגם של הסימאטר ותת המשפחות המצויות בה. החל מעבודת הלוח ועד לעבודות החריטה, מבנה הצמידים ושאר הדקויות.
ברמת המנגנון לאינג'יניר יש מספר מנגנונים שונים בשעונים שיצאו בחצי עשור האחרון. שלושה אין האוס ושניים מבוססי ETA .
סדרת 8000 , אין האוס עם 44 שעות רזרבה, מנגנון גס וגדול נחשב אמין ביותר ומדוייק לאורך זמן רב וחריג, מנגנון עם תכנון מיוחד לספיגת זעזועים. נמצא בדגמים הישנים של הסדרה שהוחלפו בשל הרצון להקטין את הדגמים, שעונים שנושאים את המנגנון הם שעוני שלושה מחוגים בקטרים של 42 ומעלה.
סדרת 5000 , אין האוס , מנגנוני 7 ימים, נחשבים אמינים לאורך זמן אך לא מדוייקים במיוחד כיום המנגנון הוחלף בדגם עדיף בהרבה ויציב מאוד אך הוצא מסדרת האינג'יניר. שעונים שנשאו מנגנון זה ישנים וקוטרם היה גדול ונע על 44-46 מ"מ עם עובי של 14 מ"מ ומעלה.
סדרת 8900, אין האוס מנגנון כרונו-פלייבק מצויין , לפחות 68 שעות רזרבה ונשאר יציב לאורך רוב הפריקה של הקפיץ , מתמודד היטב עם הפרעות וזעזועים. הדגמים הראשונים סבלו מסדרת( 89365 סבלו מחבלי לידה אך הדבר כבר היסטוריה) סדרת 89361 שמשרתת את השעונים נחשבת מוצלחת מאוד ומניסיון אישי בן חודשים ספורים בהחלט יש רושם טוב אך מדובר בשעונים מעבר לדרגת המחיר שדיברת עליה.
סדרת 7900 - כרונו מבוסס ETA (7750) עם שינויים במערכת הדריכה, הכרונו והספרינגים, יצאו מייצור.
סדרת 3000 -מבוססת ETA שלושה מחוגים (2892) , שיפורים במערכת הדריכה והספרינגים שהוחלפו (IWC לא משתמשת בספרינגים של ניברוקס אלא בספרינג תוצרת המפעל)
אומגה בסדרת סי מאסטר משתמשת
מנגנונים מסדרת 3000 שהם למעשה מנגנון ETA בסיסי עם מודיול של פרדריק פיגה (שתי החברות בבעלות תאגיד סווטש כאשר פיגה הוכפפה לבלונפיין) נחשבים למנגנונים טובים אך נמצאו בהם לא מעט תקלות בגלל אי התאמה מוחלטת בין הבסיס למודיול, מניסיון אישי שלי עם המנגנון עבד לי נהדר אך צריך לקחת בחשבון שהסדרות הישנות לא אמינות כמו החדשות.
מנגנונים מסדרת 3000 שהם למעשה ETA 7750 , מנגנון כרונו.
מנגנונים מסדרת 2500 , ETA משופר, בדור האחרון נחשב נהדר ואמין, עדין יחסית לשעוני ספורט אך עדיין שורד היטב בולט בעיקר בסדרת SMP 300 ופלאנט אושן מהדורות הקודמים.
מנגנונים מסדרת 8500 - מנגנון פנטסטי,קוטר סביר ועבה אך אמין ומודרני ובהחלט ראוי להערכה, תוכנן ע"י מיטב המוחות של התאגיד הכוללים את בריגה ,בלונפיין , פרדריק פיגה ,למניה ואומגה. מעבר לכך ישנה חברה חיצונית שסייעה בפיתוח החומרים שישמשו את המנגנון בשלב מאוחר יותר. מנגנונים עם רזרבה של 5-65 שעות מודיולים של אנואל קלנדר וGMT , יציבים בדיוק ואמינים כאשר מדובר בזעזועים והפרעות שונות. לאחרונה הוטמע בהם פטנט של בריגה והוא למעשה "ציר מרחף" שנועד לחסוך בחיכוך ולהוביל ליציבות גבוהה ועמידותלשדות מגנטים ברמה גבוהה ביותר.
סדרת 9300 - מבוסס על הצלחת ה8500 , תוכנת סביב הרעיון אך שונה משמעותית, הקונסטרוקציה זהה ל8500 וכוללת בנייה מאובטחת שמאבטחת את החלקים ביציבות אך התדר שונה וגבוהה יותר.
מנגנון כרונו מסיבי ואמין מאוד מצוי בשעוני ספורט לרוב ובל מידותיו הביא לעיבוי השעונים. כמו ה8500 גם הוא קיבל מערכת "ציר מרחף" והוא נהנה מרזרבה של 55-65 שעות.
זה על קצה המזלג מה קורה בפנים. מניסיון עם שתי החברות שברשותי, דגמי ה8500 משיגים דיוק טוב יותר שנע בין שנייה ביומיים ל3 שניות ביום ואילו דגמי הIWC עם מנגנוני 3000 ו 8000 (שהם המקבילים) משיגים דיוק ממוצע של 1-3 שניות ביום, כמובן זה מאוד תלוי אבל מבחינה של עשרות שעונים מצאצי את האומגה מדוייק מאוד ויציב יותר בהשוואה הזו, שוב זה לא אומר שכל שעון יהיה כזה אבל זה בהחלט הכיוון. מצד שני האסתטיקה של הIWC הקייס, הפלדה, דירוג החוליות, הזוויות , רמת העיבוד וכו' יהיו משמעותית עדיפים.
בסדרת הכרונו ה7900 לא אמין ומדוייק כמו 9300 של אומגה, "נהנה" מרזרבה ירודה בהוושאה זו.
שוב עניין הדיוק הוא מאוד תלוי אך מנסיוני ה9300 משיג דיוק טוב בין היתר הודות ליציבות ועמידות לזעזועים.
מנגד שעוני ה8900 משיגים גם דיוק וגם יציבות שמניסיוני עדיפה ה9300 והרזרבה שלהם גדולה יותר אך מדובר במנגנון יקר יותר עם פונקציה יוקרתית יותר ומחירם בחדשים גבוהה ב50 אחוז ויותר ממחירי דגמי ה9300.
תעשה שיכלול של מה שחשוב לך כמו דיוק, עלות, עלות עתידית של טיפול , נוחות על היד וכו'...
להערכתי מה שדאי לך להתמקד בו בטווח המחיר שאתה מכוון אליו הוא:
דגמי האינג'יניר 40 מ"מ ו42 מ"מ (3000 ו 8000 בהתאמה)
דגמי אקווה טרה ופלאנט אושן עם מנגנונים מסדרת 8500 .
יש עוד הרבה היבטים כמו משקל, עלויות ומרווחי זן של טיפולים וכו' אך הנושא מורכב וארוך גם ככה ולכן עדיף שתתחיל לסמן מטרות/צרכים שיהיו מה שיכריע.
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
•
|
|
|
Jan 19, 2017 | 13:40
|
|
שלום לכל חברי הפורום,
עד לפני יומיים הייתי בעלים גאה של רולקס סאב טוטון ולצערי עקב צורך כספי הבייבי שלי נמכר.
כרגע מחפש תחליף ראוי והייתי רוצה לשמוע חוות שלכם חברי הפורום
התקציב הוא עד 15 אלף (פחות מחצי ממחיר הרולקס)
על הכוונת :
Omega Seamaster
IWC Ingenieur
ויותר מאשמח לשמוע הצעות מעניינות
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jan 19, 2017 | 21:07 |
|
אל תתבאס אחי יש גם זמנים כאלה , אני מאחל לך שתראה זמנים בשעוני עילית מורכבים.
שנית התשובה בנאלית:
מה שאתה אוהב....לדעתי ברמה הזו אומגה.
''אין לי זמן אבל יש לי שעון''
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jan 20, 2017 | 09:26 |
|
והאמת היא שאחרי שינה טובה הלב לוקח לכיוון של ה IWC
העיצוב העוצר נשימה מזכיר לי את הפאטק והאודמר שהם העילית מבחינתי
אחרי סקירה קטנה ברשת הבנתי שהמעצב ג׳רארד גנטה עיצב בעצם את שלושתם (nautilus, royal oak , ingenieur)
אשמח לחוות דעת על השעון ועל המותג עצמו
מחירים יד 2 /חדש ועוד דברים שכדאי לדעת
|
|
|
|
|
°
|
|
|
Jan 20, 2017 | 14:39 |
|
''אין לי זמן אבל יש לי שעון''
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jan 21, 2017 | 09:42 |
|
שלחתי הודעה פרטית ללא תגובה
רעם אם תוכל לתת עצתך אשמח מאוד הבנתי שאתה מכיר את המותג מקרוב
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jan 25, 2017 | 18:13 |
|
נעדרתי זמן מה בשל עבודה....
לסדרת סימאסטר ישנם מספר דגמים וכך ם לסדרת אינג'יניר.
ברמת המעטפת איכות העבודה והקוסמטיקה של אינג'יניר מכל דגם בסדרה מעפילה כל כל דגם של הסימאטר ותת המשפחות המצויות בה. החל מעבודת הלוח ועד לעבודות החריטה, מבנה הצמידים ושאר הדקויות.
ברמת המנגנון לאינג'יניר יש מספר מנגנונים שונים בשעונים שיצאו בחצי עשור האחרון. שלושה אין האוס ושניים מבוססי ETA .
סדרת 8000 , אין האוס עם 44 שעות רזרבה, מנגנון גס וגדול נחשב אמין ביותר ומדוייק לאורך זמן רב וחריג, מנגנון עם תכנון מיוחד לספיגת זעזועים. נמצא בדגמים הישנים של הסדרה שהוחלפו בשל הרצון להקטין את הדגמים, שעונים שנושאים את המנגנון הם שעוני שלושה מחוגים בקטרים של 42 ומעלה.
סדרת 5000 , אין האוס , מנגנוני 7 ימים, נחשבים אמינים לאורך זמן אך לא מדוייקים במיוחד כיום המנגנון הוחלף בדגם עדיף בהרבה ויציב מאוד אך הוצא מסדרת האינג'יניר. שעונים שנשאו מנגנון זה ישנים וקוטרם היה גדול ונע על 44-46 מ"מ עם עובי של 14 מ"מ ומעלה.
סדרת 8900, אין האוס מנגנון כרונו-פלייבק מצויין , לפחות 68 שעות רזרבה ונשאר יציב לאורך רוב הפריקה של הקפיץ , מתמודד היטב עם הפרעות וזעזועים. הדגמים הראשונים סבלו מסדרת( 89365 סבלו מחבלי לידה אך הדבר כבר היסטוריה) סדרת 89361 שמשרתת את השעונים נחשבת מוצלחת מאוד ומניסיון אישי בן חודשים ספורים בהחלט יש רושם טוב אך מדובר בשעונים מעבר לדרגת המחיר שדיברת עליה.
סדרת 7900 - כרונו מבוסס ETA (7750) עם שינויים במערכת הדריכה, הכרונו והספרינגים, יצאו מייצור.
סדרת 3000 -מבוססת ETA שלושה מחוגים (2892) , שיפורים במערכת הדריכה והספרינגים שהוחלפו (IWC לא משתמשת בספרינגים של ניברוקס אלא בספרינג תוצרת המפעל)
אומגה בסדרת סי מאסטר משתמשת
מנגנונים מסדרת 3000 שהם למעשה מנגנון ETA בסיסי עם מודיול של פרדריק פיגה (שתי החברות בבעלות תאגיד סווטש כאשר פיגה הוכפפה לבלונפיין) נחשבים למנגנונים טובים אך נמצאו בהם לא מעט תקלות בגלל אי התאמה מוחלטת בין הבסיס למודיול, מניסיון אישי שלי עם המנגנון עבד לי נהדר אך צריך לקחת בחשבון שהסדרות הישנות לא אמינות כמו החדשות.
מנגנונים מסדרת 3000 שהם למעשה ETA 7750 , מנגנון כרונו.
מנגנונים מסדרת 2500 , ETA משופר, בדור האחרון נחשב נהדר ואמין, עדין יחסית לשעוני ספורט אך עדיין שורד היטב בולט בעיקר בסדרת SMP 300 ופלאנט אושן מהדורות הקודמים.
מנגנונים מסדרת 8500 - מנגנון פנטסטי,קוטר סביר ועבה אך אמין ומודרני ובהחלט ראוי להערכה, תוכנן ע"י מיטב המוחות של התאגיד הכוללים את בריגה ,בלונפיין , פרדריק פיגה ,למניה ואומגה. מעבר לכך ישנה חברה חיצונית שסייעה בפיתוח החומרים שישמשו את המנגנון בשלב מאוחר יותר. מנגנונים עם רזרבה של 5-65 שעות מודיולים של אנואל קלנדר וGMT , יציבים בדיוק ואמינים כאשר מדובר בזעזועים והפרעות שונות. לאחרונה הוטמע בהם פטנט של בריגה והוא למעשה "ציר מרחף" שנועד לחסוך בחיכוך ולהוביל ליציבות גבוהה ועמידותלשדות מגנטים ברמה גבוהה ביותר.
סדרת 9300 - מבוסס על הצלחת ה8500 , תוכנת סביב הרעיון אך שונה משמעותית, הקונסטרוקציה זהה ל8500 וכוללת בנייה מאובטחת שמאבטחת את החלקים ביציבות אך התדר שונה וגבוהה יותר.
מנגנון כרונו מסיבי ואמין מאוד מצוי בשעוני ספורט לרוב ובל מידותיו הביא לעיבוי השעונים. כמו ה8500 גם הוא קיבל מערכת "ציר מרחף" והוא נהנה מרזרבה של 55-65 שעות.
זה על קצה המזלג מה קורה בפנים. מניסיון עם שתי החברות שברשותי, דגמי ה8500 משיגים דיוק טוב יותר שנע בין שנייה ביומיים ל3 שניות ביום ואילו דגמי הIWC עם מנגנוני 3000 ו 8000 (שהם המקבילים) משיגים דיוק ממוצע של 1-3 שניות ביום, כמובן זה מאוד תלוי אבל מבחינה של עשרות שעונים מצאצי את האומגה מדוייק מאוד ויציב יותר בהשוואה הזו, שוב זה לא אומר שכל שעון יהיה כזה אבל זה בהחלט הכיוון. מצד שני האסתטיקה של הIWC הקייס, הפלדה, דירוג החוליות, הזוויות , רמת העיבוד וכו' יהיו משמעותית עדיפים.
בסדרת הכרונו ה7900 לא אמין ומדוייק כמו 9300 של אומגה, "נהנה" מרזרבה ירודה בהוושאה זו.
שוב עניין הדיוק הוא מאוד תלוי אך מנסיוני ה9300 משיג דיוק טוב בין היתר הודות ליציבות ועמידות לזעזועים.
מנגד שעוני ה8900 משיגים גם דיוק וגם יציבות שמניסיוני עדיפה ה9300 והרזרבה שלהם גדולה יותר אך מדובר במנגנון יקר יותר עם פונקציה יוקרתית יותר ומחירם בחדשים גבוהה ב50 אחוז ויותר ממחירי דגמי ה9300.
תעשה שיכלול של מה שחשוב לך כמו דיוק, עלות, עלות עתידית של טיפול , נוחות על היד וכו'...
להערכתי מה שדאי לך להתמקד בו בטווח המחיר שאתה מכוון אליו הוא:
דגמי האינג'יניר 40 מ"מ ו42 מ"מ (3000 ו 8000 בהתאמה)
דגמי אקווה טרה ופלאנט אושן עם מנגנונים מסדרת 8500 .
יש עוד הרבה היבטים כמו משקל, עלויות ומרווחי זן של טיפולים וכו' אך הנושא מורכב וארוך גם ככה ולכן עדיף שתתחיל לסמן מטרות/צרכים שיהיו מה שיכריע.
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jan 25, 2017 | 18:20 |
|
אותיות...
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
°
|
סלחנו לאור סקירה מרחיבת הדעת.
cinege
|
|
|
Jan 26, 2017 | 07:06 |
|
|
•
|
|
|
Jan 26, 2017 | 09:20 |
|
רעם מסכן הבנאדם התכוון שתרשום לו מה במלאי ואיזה מחיר אתה יכול לעשות לו
''אין לי זמן אבל יש לי שעון''
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jan 26, 2017 | 09:52 |
|
קודם כל תודה על המידע וההשקעה.
כשאתה אומר שמנגנון אומגה 8500 קיבל "ציר מרחף" - אתה מתכוון לציר המגנטי של ברגה "קלאסיק קרונומטרי"? או שאתה מתכוון למנגנון אומגה 8900 החדש יותר?
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jan 26, 2017 | 11:06 |
|
עם מערכת שמבוססת על הפיתוחשל בריגה.
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
|
•
|
למה אתה אומר של-8900 יש ציר מגנטי?
חזקיהו
|
|
|
Jan 26, 2017 | 15:50 |
|
לא ראיתי בשום פרסום של אומגה שלמנגנון 8900 יש ציר מגנטי כמו של ברגה. ברגה כידוע השתמשו בציר הזה כדי לבנון מנגנון של 10 הרץ. אומגה 8900 הוא 3.5 הרץ, כמו אומגה 8500.
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jan 26, 2017 | 18:10 |
|
שימוש "בציר מרחף" התכוונתי בטכנולוגיה שבריגה פיתחה/יישמה במערכת של 10 הרץ שאינה כוללת רק את לכידת ציר הבאלנס, אלא בין היתר שימוש בחומרים מבוססי פחמן וסיליקון כדי להקטין את ההשפעה של חיכוך ובין היתר להיות נטרלים לשדות מגנטים. לכן בתגובתי שהגיעה אחר כך לא רשמתי בפירוש ציר מרחף אלא "פיתוח"(לכאורה של בריגה-אתייחס בהמשך)
אגב בריגה השתמשה במספר רכיבים שלכל אחד היה תפקיד בהגעה ל10 הרץ וכולם ביחד היו נחוצים.
1) הפחתת משקל הגלגל ומעבר לחומר קל יותר מכל מתכת שמשמשת לחלק ולא מושפע משדה מגנטי.
2) ספרינג כפול, תורם ליציבות והמהירות.
3) מחגר וגלגל אסקייפמנט מסיליקון , קלים ובולעים את הזעזועים, נוטים לשחיקה נמוכה ולא משופעים משדות מגנטים ומקטינים את החיכוך.
3) ציר מרחף הכלוא בשדה מגנטי ונועד לנוע ללא חיכוך מה שמקטין את ההתנגדות ומונע הפסדי אנרגיה וכמובן מאפשר לנוע מהר בהיעדר/הקטנה של הפרעת החיכוך.
רשמתי לכאורה , כי בריגה טוענת לפיתוח שלה באשר לסיליקון או לשימוש בו כאשר קדמה לה ULYSSE NARDIN שכבר ב2001 הציגה שעון עם אסקייפמנט סיליקון ואיוד מספר חלקים שאף היו עשויים מפולימרים (בריגה מתארת את תחילת הפיתוח ב2005-6)
בנוגע לעוד הערה, אין מניעה לעשות שימוש בציר מרחף שלא רק לצורך השגת המהירות אלא להפחתת החיכוך דבר שישפיע על הרבה דברים בבניית המנגנון או בתפקוד...
"כי אנו, המבינים את סוד החיים, איננו מייחסים למִספרים חשיבות יתרה"
|
|
|
|
|
•
|
|
|
Jan 27, 2017 | 15:46 |
|
נהניתי והשכלתי מהמאמר הקטן שלך !
לגבי מלאי ומה אני מחפש נדבר בפרטי
|
|
|
|
|
|
|
מקרא:
ללא תוכן °
הודעה חדשה
|
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד
|
|
|
|