-   כל טיים  -
 
 


תשלומים נוחים - טרייד אין - שרות ואחריות  - מוניטין רב שנים - קנייה בטוחה - משווקים מורשים ורשמיים


 
הצגת הודעה בפורום זירת השעונים
RSS    חפש הודעות
תיאור הפורום   |   הודעת המנהל/ת   |   חוקי הפורום   |   בהנהלת: the watch
 
מתקתק כמו שעון שוויצרי   

מאת:  the watch    Dec 11, 2023  ||  12:26


אם אתם מאלה שרוצים לדעת מה השעה ומיד שולחים יד לסלולרי שלכם אתם כנראה צריכים לקרוא את מה שיש לעידן כץ לספר לכם על שעוני יד .
תעשיית השעונים השווייצרית שוברת שיאי מכירות ,בתקופה שכל חברה טכנולוגית על פני הכדור מחפשת את הדבר הבא ומתרכזת בפיתוח מעבד העתיד, השוויצרים עדיין עסוקים במחקר ופיתוח של מנגנוני תנועה מכניים מסורתיים, ככה זה שהחיים שלך נוחים מידי בלי מלחמות ,ללא טרור ועם צורך תמידי לדעת את השעה בכל רגע נתון.
.
תעשיית השעונים שהייתה על סף הכחדה לפני 30 שנה ומתקשה עדיין להסביר לכל הדיוט מדוע בכלל אנשים באמת צריכים שעון על היד שיש היום שעון בערך על כל מכשיר שיש לנו מול העיניים אותה תעשיה חווה רנסנאס מדהים כנגד כל הגיון או מגמה עכשווית בכל תחום מקביל בהווה המודרני.
כדי להבין את גודל ההישג הזה צריכים לחזור לאמצע שנות ה 70 לתקופה השחורה של התעשייה הזאת או כפי שמכנים אותה בעולם "משבר הקוורץ". עד סוף שנות ה 60 של המאה הקודמת תעשיית השעונים עסקה בצורה מתמדת בשענות עילית , יצור מנגנונים מכניים מורכבים וניסיון להגיע לדיוק מושלם , היפנים קצת הרסו לשוויצרים את התוכניות עם המצאת מנגנון הקוורץ , פתאום לייצר שעון הפך למשהו זול, זמין ומה תגידו מדויק יותר מכל מנגנון מורכב שאי פעם יצר גדול האומה השווייצרית לדורותיו .השינוי הוביל לקריסה של תעשיית השעונים בשווייץ, פתאום כל אדם מהישוב יכול היה לרכוש לו שעון , הקוורץ הפך זול ושעוני יוקרה הפכו שווים את משקלם בזהב ותו לא. חברות שעונים משוויץ ניסו להשתלב גם הן בטרנד החדש ולייצר גם הם בקוורץ , רובן לא שרדו את התחרות ,חלקן נסגרו או מוזגו ועתיד התעשייה היה בכי רע בלשון המעטה.
הקטע האירוני, שדווקא חברת סייקו היפנית שהייתה אחראית במידה רבה למשבר הקוורץ ולרמיסת השוויצרים היא זאת שטרפה את הקלפים, היפנים הפכו חמדנים מתוך רצון לבלוע את השוויצרים הם החליטו לרכוש את חברת השעונים אומגה כמו גם חברות נוספות כדי לחזק את מעמדם בעולם, השוויצרים בצעד נדרש מינו את ג'ורג' חייסק מהגר לבנוני כדי לנהל את המו"מ מול היפנים מתוך כוונה למכור להם עוד כמה חברות כושלות ,ככה על הדרך. אבל בקטע של מהגר ועוד לבנוני ,חייסק זיהה הזדמנות וכנגד מנדט המינוי שלו מול כל הגיון עסקי וכלכלי פשוט עשה הפוך ולתדהמת השוויצרים הוא פשוט דחה את הצעת הרכש היפנית והתחיל לאחד את חברות השעונים אומגה ולונגי'ן תחת בעלותו ולא רק זה הוא גם מיתג אותם מחדש הקפיץ את המחירים כלפי מעלה תוך כדי שהוא שואב השראה מתחום העטים הנובעים, חייסק לא הסתפק בזה ותוך כדי תנועה הוא מיזג עוד חברות מהתחום כולל את חברת מירווקס יצרנית קפיצים לתעשיית מנגנוני השעונים וחברת ETA ,חברת מנגנוני התנועה המוכרת והמפורסמת בשווייץ.
הצעד של חייסק יצר קונגלומרט של חברות שעונים שגם השכילו להנפיק מוצר שעונים זול – שעון הסווטש המפורסם שכולם מכירים, כל זה הפכו את הקבוצה לאימפריה החזקה בעולם בתחום השעונים שנקראת כמה מפתיע "קבוצת סווטש" .
במקביל התאגדו חברות שעונים נוספות משוויץ לקונצרן מתחרה בשם "ריצ'מונד" חלקם נמכרו לגופים עצמאיים ומבנה תעשיית השעונים משוויץ הגיע למצבו הנוכחי. תעשיית השעונים ניצלה והחלה לטפס במעלה הפירמידה
אנשים לא קונים שעוני יוקרה כדי לדעת מה השעה

שוק השעונים השוויצרי מציג עלייה מתמדת בנתוני המכירות אם בשנת 2000 שעון ממוצע נמכר ב 310 פרנק שווייצרי ב 2014 הוא כבר נמכר 730 פרנק והמחיר רק מטפס כל שנה ומציג גידול מרשים בכל קנה מידה. התעשייה שרדה את המשבר הכלכלי של 2008 ,שוק שעוני היוקרה פשוט חושב נגד הזרם בועט בחוקי המגמות בעולם ,מול כל טכנולוגיית פיתוח מוצרי הצריכה של האנושות במאה ה 21 שוק השעונים עטף עצמו בבועה ומתעקש לשמר את מסורת השענות השווייצרית בכל מחיר והנה הפתעה יש קליינטים והרבה.
התעשייה רקחה לה חוקים משלה , חוקי אספנות ייעודיים, מנגנוני תנועה מכניים מורכבים עם תנאי יצור ייחודיים תקנים מותאמים לשווייץ כולל חסימה של יצרנים מחוץ למדינה ע"י הגבלות יצור בשווייץ חקוקים בחוקת המדינה. ואל תתבלבלו שענות משוויץ זה לא ספורט לאומי ולא תחביב חביב , זהו ענף יצוא שמגלגל מיליארדים ומספק מקומות תעסוקה למאות אלפי שוויצרים.
מנגנון מכני יוקרתי בסיסי בנוי מ 140 חלקים שונים, המנגנונים היוקרתיים יותר יכולים להגיע ל 500 חלקים ויותר ,כולם מורכבים בעבודת ביד.

שם המשחק בתחום הוא מיתוג ,מיתוג ועוד פעם מיתוג. חברות שעוני היוקרה רוקמות סיפורים שמבוססים על ההיסטוריה של החברה מיום הקמתה רוב החברות קימות מעל 100 שנים, הם שימרו את השם ואת המורשת למרות שכולן כבר החליפו בעלים במהלך התקופה חלקן נסגרו לתקופה ארוכה ונפתחו מחדש עם השם המקורי. ,מותג שעונים מוצלח נעטף בסיפור טוב שגורם לרוכש להתחבר אל השעון דרך ההילה של מורשת הסיפורים ,שעונים שנחתו על הירח, שעונים שהיו בחלל, שעונים שצללו לקרקעית האוקיאנוס, שעונים שקפצו מגבהים, שעונים שכיכבו בסרטי קלאט ,שעונים שנענדו ע"י אייקונים תרבותיים הכל הולך וכשר לצד הסיפור החברות משקיעות סכומי עתק במחקר ופיתוח כדי להיות מיוחדים מהמתחרים , לייצר מנגנון תנועה חדש ,לבנות "מורכבות" בתוך המנגנון שיציג לוח שנה נצחי (שיודע להתחשב בשנה מעוברת וב 29 לפברואר) ,שעון שיציג את השעה בסדרת צלילים מיוחדת (מיניט ריפיטר) כרונוגרפים , מציג מצב ירח ויזאולי, משוואת זמן ועוד.. כאשר החוק הוא שהכל חייב להיות נטול סוללה ,מנגנון מכני אוטומטי (נדרך בתנועת היד ע"י מטוטלת מכנית) או מתיחה ידנית של הקפיץ. רק לסבר את האוזן פיתוח של מנגנון מכני יוקרתי לוקח בממוצע חמש שנים ועוד חמש שנים לוקח לו להתייצב כלומר לבצע תיקונים כאלה ואחרים להגיע למצב של תקינות סבירה בעבודה בתוך השעון, פיתוח שכזה עולה מיליונים כל חברת יוקרה שמכבדת את העצמה עסוקה בפיתוח של כמה וכמה מנגנונים בכל רגע נתון.
במקביל החברות מנסות לייצר הבדלה מהמתחרים, מפתחות חומרים מיוחדים כדי לייצר מהם את גוף השעון
סגסוגות מיוחדות , קרמיקה שלא נשרטת, אפילו תרכובות זהב שלא נראו עדיין פלאי הטכנולוגיה נרתמות ליצור חלקי המנגנון ,קפיץ מחומר סיליקון מיוחד שמחזיק לנצח, שמן שפועל 10 שנים ויותר ללא צורך בהחלפה ועוד.. .
חברות רבות מעטרות את חלקי המנגנון ביד אמן , כן אותו מנגנון שפועם בתוך השעון ומורכב ממאות חלקים מקבל את יוקרתו גם בזכות אמני שענות שיושבים וחורטים על החלקים (שרובם אינם נראים לאיש) עיטורים במוטיב התרבות של ז'נבה שוויץ .



כל טיים - משווקים מורשים של שעוני יוקרה - ירמיהו 6 ת״א/אבן גבירול 51 ת״א טלפון 03-5461547
ברייטלינג, אומגה,אוריס,טאג-הויר,מונבלאן,ראדו,טודור,המילטון iwc,פנראיי,לונג׳ין,קרטייה- שעוני יוקרה יד 2, טיפולים לשעונים,תיקונים, החלפת סוללות, רצועות וצמידים לשעונים - טרייד אין למגוון מותגים

הוסף תגובה
  מסר לכותב/ת   קישור להודעה   הדפסה   שלח לחבר/ה
• 
מתקתק כמו שעון שוויצרי   the watch   > אתה נמצא כאן
  Dec 11, 2023 | 12:26
• 
סיפור טוב לא תמיד מספיק ,,,   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:28
• 
מה הופך שעון יד לשעון יוקרה.   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:28
• 
המיתוג של רולקס – בית ספר בעולם   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:29
• 
ההחמצה של סייקו   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:29
• 
שוק שעוני היוקרה וינטג'   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:30
• 
הנה 10 דברים לא רשמיים   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:30
• 
חברות יוקרה ב LEVEL העליון ביותר   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:31
• 
הנה כמה דברים שחשבתם שאתם יודעים   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:31
• 
עשינו לכם חשק לשעון יד..   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:32
• 
מאמר על שוק השעונים   the watch
  Dec 11, 2023 | 12:33

מקרא:   ללא תוכן ° הודעה חדשה New Message
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד