-   כל טיים  -
 
 


תשלומים נוחים - טרייד אין - שרות ואחריות  - מוניטין רב שנים - קנייה בטוחה - משווקים מורשים ורשמיים


שעוני יוקרה
מלאי ענק של שעונים
חנות השעונים המקצועית 
 
 
שעוני הובלו בישראל
כל טיים
ירמיהו 6 ת"א 
03-5461547 
מלאי שעוני הבולו בחנות
ניתן לבצע הזמנות חו"ל
שעונים מיבואן רשמי בישראל
תנאי תשלום וטרייד אין
     

שעוני הובלו בישראל
שעוני ברייטלינג בישראל

משווקים מורשים
     

כל טיים ירמיהו 6 ת"א
 


HUBLOT ישראל



משווק מורשה הובלו

שעוני הובלו 
חדשים ויד שנייה

 


HUBLUT ISRAEL



ניתן להזמין דגמים מיוחדים





משווק הובלו
 



טרייד אין + תשלומים

 

HUBLUT




כל טיים
ירמיהו 6
תל אביב
03-5461547

 

 


 

 

מתקתק כמו שעון שוויצרי  

   

אם אתם מאלה שרוצים לדעת מה השעה ומיד שולחים יד לסלולרי שלכם אתם כנראה צריכים לקרוא את מה שיש לעידן כץ לספר לכם על שעוני יד .
תעשיית השעונים השווייצרית שוברת שיאי מכירות ,בתקופה שכל חברה טכנולוגית על פני הכדור מחפשת את הדבר הבא ומתרכזת בפיתוח מעבד העתיד, השוויצרים עדיין עסוקים במחקר ופיתוח של מנגנוני תנועה מכניים מסורתיים, ככה זה שהחיים  שלך נוחים מידי בלי מלחמות ,ללא טרור ועם צורך תמידי לדעת את השעה בכל רגע נתון.
.
תעשיית השעונים שהייתה על סף הכחדה לפני 30 שנה ומתקשה  עדיין להסביר לכל הדיוט מדוע בכלל אנשים באמת צריכים שעון על היד שיש היום שעון בערך על כל מכשיר שיש לנו מול העיניים אותה תעשיה חווה רנסנאס מדהים כנגד כל הגיון או מגמה עכשווית בכל תחום מקביל בהווה המודרני.
כדי להבין את גודל ההישג הזה צריכים לחזור לאמצע שנות ה 70 לתקופה השחורה של התעשייה הזאת או כפי שמכנים אותה בעולם "משבר הקוורץ". עד סוף שנות ה 60 של המאה הקודמת תעשיית השעונים עסקה בצורה מתמדת בשענות עילית , יצור מנגנונים מכניים מורכבים וניסיון להגיע לדיוק מושלם , היפנים קצת הרסו לשוויצרים את התוכניות עם המצאת מנגנון הקוורץ , פתאום לייצר שעון הפך למשהו זול, זמין ומה תגידו מדויק יותר מכל מנגנון מורכב שאי פעם יצר גדול האומה השווייצרית לדורותיו .השינוי הוביל לקריסה של תעשיית השעונים בשווייץ, פתאום כל אדם מהישוב יכול היה לרכוש לו שעון , הקוורץ הפך זול ושעוני יוקרה הפכו שווים את משקלם בזהב ותו לא. חברות שעונים משוויץ ניסו להשתלב  גם הן בטרנד החדש ולייצר גם הם בקוורץ , רובן לא שרדו את התחרות ,חלקן נסגרו או מוזגו ועתיד התעשייה היה בכי רע בלשון המעטה.
הקטע האירוני, שדווקא חברת סייקו היפנית שהייתה אחראית במידה רבה למשבר הקוורץ ולרמיסת השוויצרים היא זאת שטרפה את הקלפים, היפנים הפכו חמדנים מתוך רצון לבלוע את השוויצרים הם החליטו לרכוש את חברת השעונים אומגה כמו גם חברות נוספות כדי לחזק את מעמדם בעולם, השוויצרים  בצעד נדרש מינו את ג'ורג' חייסק מהגר לבנוני כדי לנהל את המו"מ מול היפנים מתוך כוונה למכור להם עוד כמה חברות כושלות ,ככה על הדרך. אבל בקטע של מהגר ועוד לבנוני ,חייסק זיהה  הזדמנות וכנגד מנדט המינוי שלו מול כל הגיון עסקי וכלכלי פשוט עשה הפוך ולתדהמת השוויצרים הוא פשוט דחה את הצעת הרכש היפנית  והתחיל לאחד את חברות השעונים אומגה ולונגי'ן תחת בעלותו ולא רק זה הוא גם מיתג אותם מחדש הקפיץ את המחירים כלפי מעלה תוך כדי שהוא שואב השראה מתחום העטים הנובעים, חייסק לא הסתפק בזה ותוך כדי תנועה הוא מיזג עוד חברות מהתחום כולל את חברת מירווקס יצרנית קפיצים לתעשיית מנגנוני השעונים וחברת ETA ,חברת מנגנוני התנועה המוכרת והמפורסמת בשווייץ.
הצעד של חייסק יצר קונגלומרט של חברות שעונים שגם השכילו להנפיק מוצר שעונים זול – שעון הסווטש  המפורסם שכולם מכירים, כל זה הפכו את הקבוצה לאימפריה החזקה בעולם בתחום השעונים  שנקראת כמה מפתיע "קבוצת סווטש" .
במקביל התאגדו חברות שעונים נוספות משוויץ  לקונצרן מתחרה בשם "ריצ'מונד" חלקם נמכרו לגופים עצמאיים ומבנה תעשיית השעונים משוויץ הגיע למצבו הנוכחי. תעשיית השעונים ניצלה והחלה לטפס במעלה הפירמידה

          
                                 

אנשים לא קונים שעוני יוקרה כדי לדעת מה השעה

שוק השעונים השוויצרי  מציג עלייה מתמדת בנתוני המכירות אם בשנת 2000 שעון ממוצע נמכר ב 310 פרנק שווייצרי ב 2014 הוא כבר נמכר 730 פרנק  והמחיר רק מטפס כל שנה ומציג גידול מרשים בכל קנה מידה. התעשייה שרדה את המשבר הכלכלי של 2008 ,שוק שעוני היוקרה פשוט חושב נגד הזרם בועט בחוקי המגמות בעולם ,מול כל טכנולוגיית פיתוח מוצרי הצריכה של האנושות  במאה ה 21 שוק השעונים עטף עצמו בבועה ומתעקש לשמר את מסורת השענות השווייצרית בכל מחיר והנה הפתעה יש קליינטים והרבה.
התעשייה רקחה לה חוקים משלה , חוקי אספנות ייעודיים, מנגנוני תנועה מכניים מורכבים עם תנאי יצור ייחודיים תקנים מותאמים לשווייץ כולל חסימה של יצרנים מחוץ למדינה ע"י הגבלות יצור בשווייץ חקוקים בחוקת המדינה. ואל תתבלבלו שענות משוויץ זה לא ספורט לאומי ולא תחביב חביב , זהו ענף  יצוא שמגלגל מיליארדים ומספק מקומות תעסוקה למאות אלפי שוויצרים.



             

מנגנון מכני יוקרתי בסיסי בנוי מ 140 חלקים שונים, המנגנונים היוקרתיים יותר יכולים להגיע ל 500 חלקים ויותר ,כולם מורכבים בעבודת ביד.

שם המשחק בתחום הוא מיתוג ,מיתוג ועוד פעם מיתוג. חברות שעוני היוקרה רוקמות סיפורים שמבוססים על ההיסטוריה של החברה מיום הקמתה רוב החברות קימות מעל 100 שנים, הם שימרו את השם ואת המורשת למרות שכולן כבר החליפו בעלים במהלך התקופה חלקן נסגרו לתקופה ארוכה ונפתחו מחדש עם השם המקורי. ,מותג שעונים מוצלח נעטף בסיפור טוב שגורם לרוכש להתחבר אל השעון דרך ההילה של מורשת הסיפורים ,שעונים שנחתו על הירח, שעונים שהיו בחלל, שעונים שצללו לקרקעית האוקיאנוס, שעונים שקפצו מגבהים, שעונים שכיכבו בסרטי קלאט ,שעונים שנענדו ע"י אייקונים תרבותיים הכל הולך וכשר לצד הסיפור החברות משקיעות סכומי עתק במחקר ופיתוח כדי להיות מיוחדים מהמתחרים , לייצר מנגנון תנועה חדש ,לבנות "מורכבות" בתוך המנגנון שיציג לוח שנה נצחי (שיודע להתחשב בשנה מעוברת וב 29 לפברואר) ,שעון שיציג את השעה בסדרת צלילים מיוחדת (מיניט ריפיטר) כרונוגרפים , מציג מצב ירח ויזאולי, משוואת זמן  ועוד.. כאשר החוק הוא שהכל חייב להיות נטול סוללה ,מנגנון מכני אוטומטי (נדרך בתנועת היד ע"י מטוטלת מכנית) או מתיחה ידנית של הקפיץ. רק לסבר את האוזן פיתוח של מנגנון מכני יוקרתי לוקח בממוצע חמש שנים ועוד חמש שנים לוקח לו להתייצב כלומר לבצע תיקונים כאלה ואחרים להגיע למצב של תקינות סבירה בעבודה בתוך השעון, פיתוח שכזה עולה מיליונים  כל חברת יוקרה שמכבדת את העצמה עסוקה בפיתוח של כמה וכמה מנגנונים בכל רגע נתון.
במקביל החברות מנסות לייצר הבדלה מהמתחרים, מפתחות חומרים מיוחדים כדי לייצר מהם את גוף השעון
סגסוגות מיוחדות , קרמיקה שלא נשרטת, אפילו תרכובות זהב שלא נראו עדיין פלאי הטכנולוגיה נרתמות ליצור חלקי המנגנון ,קפיץ מחומר סיליקון מיוחד שמחזיק לנצח, שמן שפועל  10 שנים ויותר ללא צורך בהחלפה ועוד.. .
חברות רבות מעטרות את חלקי המנגנון ביד אמן , כן אותו מנגנון שפועם בתוך השעון ומורכב ממאות חלקים מקבל את יוקרתו גם בזכות אמני שענות שיושבים וחורטים על החלקים (שרובם אינם נראים לאיש) עיטורים במוטיב התרבות של ז'נבה שוויץ .




סיפור טוב לא תמיד מספיק חברות השעונים מפרסמות במיליונים , חברת השעונים רולקס היא המפרסמת הגדולה בענף רק בארה"ב משקיעה החברה מעל 60 מיליון דולר בשנה וזה רק בפרסום


"מה צריך הגבר, אולר משובח בכיס מכנסיו. קולט 45 למותניו, מונבלאן בכיס חולצתו, משקפי רייבן לעיניו ושעון מפלצתי על פרק ידו." יונתן כצמן 

אנחנו הגברים בקטע של שעונים ,אז למה באמת אנחנו עדיין רוכשים שעוני יוקרה בעידן טכנולוגי שכזה , מה הופך את הדבר הקטן על היד לדבר שבלעדיו הרבה אנשים מרגישים שהם חייבים לבזבז עליו משכורת של חודשים.
 שוק השעונים מכוון ברובו למין הגברי, הצד הנשי קיים אבל הוא נספח בלבד, לכל חברה מכובדת יש ליין שעוני נשים אבל רוב רובו מכוון לצד הגברי, השעון היוקרתי הוא התכשיט האולטימטיבי לגבר המודרני.
הוא יקר, הוא יוקרתי, הוא מציג ומייצג אותנו בכל מעמד או מפגש חברתי מול הבריות, מבט על השעון יכול לספר לנו הרבה על האדם בדיוק כמו מבט על הרכב שבו הוא נוסע או הבית שבו הוא מתגורר אבל שלא כמו אלה השעון זמין תמיד על היד שלנו מה שאי אפשר להגיד על הבית או הרכב .
השעון הוא כבר מזמן לא אביזר שתפקידו להציג לנו את השעה ,יותר נכון יהיה לומר שהצגת השעה היא רק
תירוץ והצדקה לקיומו של השעון בעידן המודרני, נכון שגם שעון עומד מדייק פעם ביום אבל אף אחד לא יענוד שעון שלא יודע להציג את השעה ולא חשוב מאיזה מותג וכמה הוא עולה.
ענידת שעון יוקרה מעצימה את תחושתו של בעליו, מעניקה לו ביטחון עצמי, עוזרת לו לשדר מסרים ללא הצורך להשתמש במילים או במעשים, גם מי ששעונים אינם בראש מעיניו לא יתעלם משעון יוקרתי על פרק ידו של בן שיחו ,השעון הוא זה שמציג את בעליו בפני העולם.


האמברגו של ETA ,השפעתו על שוק שעונים ושיעור לחיים איך שגלגל מסתובב לו.
חברת מנגנוני התנועה ETA  בבעלות קבוצת סווטש מובילה את תעשיית השעונים בעולם.החברה מייצרת מנגנוני תנועה לכל החברות  מכל הסוגים ומוכרת לכל דכפין.בשנת 2008 החליט קונצרן סווטש ש ETA  תייצר רק לחברות אשר שייכים לקונצרן מתוך כוונה ליבש את המתחרים שהיו תלויים ב ETA  זאת כדי לאפשר לקבוצת סווטש להשתלט עליהן כחלק מהמגמה של הקונצרן לרכוש כל חברה שמוכנה להימכר. חברות השעונים זעקו והממונה על ההגבלים העסקיים בשוויץ התערב במהלך וקבע ש ETA  תחויב למכור את המנגנונים שלה וחלקי חילוף עד שנת 2019 בצורה דיפרנציאלית לכל החברות שאיתם היא בקשרי מסחר, ההחלטה נתנה לחברות אוויר ובניגוד למה שייחלה קבוצת סווטש התעשייה, כדרכה, הלכה הפוך, פתאום כל היצרנים התחילו לפתח וליצר בעצמם את מגנוני התנועה, אומנם זה דרש מהם השקעות ענק אבל הם הבינו ששם העתיד מה גם שפיתוח ויצור מנגנון בתוך הבית נחשב ליוקרתי יותר מעלה את ערך המותג ומאפשר למכור את השעון במחיר גבוה יותר מאשר עם מנגנון גנרי של ETA.במקביל חברות מנגנוני תנועה גנריים כדוגמת "סליטה" השוויצרית ו"סי גאל" הסינית חוות רנסנאס והפכו חלופה ל  ETA הן תפסו את נתח השוק שלה מסתבר שהצעד של קבוצת סווטש הפך לגול עצמי החברה שעשתה הבלתי יאומן  והצילה את שוויץ ממשבר הקוורץ בשנות ה 70 נפלה בהחלטה אומללה במשחק הבית שלה –אצלנו בישראל על כזה דבר מפטרים מאמן.

מה הופך שעון יד לשעון יוקרה.

למעשה אין מדע מדויק לנושא, אין תקן או תנאי סף ואין שום חוק כתוב שיגדיר לנו מהו שעון יוקרה ומהו סתם עוד שעון, אז כדרי להתחיל מהברור מאליו שעון יוקרה צריך להיות יקר אבל לא כל שעון יקר הופך אוטומטית לשעון יוקרה, אם לדוגמה ניקח שעון סווטש נצפה אותו בזהב ונשבץ אותו ב 4 קראט יהלומים בשווי של מאות אלפי שקלים ,זה אולי יהפוך לשעון יקר אבל בטח לא לשעון יוקרה.
המושג שעון יוקרה הוא כללי -  גם מי שנכלל ברשימה אינו דומה לשני ופער בין התחתית לבין הצמרת של טבלת שעוני היוקרה הוא עצום ככה עצום שבאמצע ניתן להכניס עוד עשרות קטגוריות, אבל בכל זאת אם נתעקש לפרוט את זה לחלקים אז שעון יוקרה חייב לעמוד בכמה תנאים, ראשית המותג ,הוא חייב להיות בעל מוניטין (עדיף רב שנים) בעולם השענות להשתמש בטכנולוגיות ושיטת יצור של המנגנון, גוף השעון , החוגה , המחוגים, חייב להיות מורכב בעבודת יד, ליצרן חייב להיות קונספט מוכח (ע"ע מיתוג),להיות שחקן פעיל בתעשייה ,להציג פיתוחים חדשים בציר הזמן מצד אחד ולייצר דגמי רטרו המותאמים לדגמי החברה מראשית דרכה , לבסס קולקציה מגוונת אבל עד כאן אפשר להגדיר הרבה חברות בתחום, החלק הכי חשוב בפאזל הוא החלק הראשון המחיר – מבחנו האמיתי  של שעון יוקרה הוא האם אנשים מוכנים לשלם את המחיר הנקוב שדורשת החברה עבור השעון שהיא מייצרת – חד וחלק.
מכיוון שאין הגדרה מדויקת לנושא וקשה לשים גבולות ברורים יש הרבה פרשנים ופרשנויות ,הרבה דעות ולא מעט מחלוקות, שוק שעוני היוקרה הוא שוק תוסס דעות לפעמים כל כך מנוגדות עד שקשה לפעמים לתפוס צד. בסופו של דבר כולם חוזרים למיתוג , כל חברה מחליטה היכן היא ממקמת את עצמה בשוק השעונים לפי תג המחיר שנגזר מהשקעה של החברה במוצרים שלה שמותאם ישירות למה שמוכן הצרכן לשלם על זה.
חשוב לזכור שמחיר השעון (היקר יותר)  לא תמיד מייצג שהוא יותר טוב, יותר איכותי או יותר אמין, ברוב המקרים זה בדיוק הפוך השעונים היקרים ביותר הם אלו המורכבים יותר והם אלו שנוטים להתקלקל יותר ,רובם אינם עמידים למים או לפעילות ספורט ,אותו גורל לגבי המותגים זולים, דווקא דגמי הביניים הם אלו שנותנים תמורה מאוזנת יותר לכסף, חשוב לזכור שתמורה טובה למחיר זה אולי משקף עצה טובה איזה שעון לקנות , אבל אם זה היה הכלל המנחה כולם היו קונים סייקו ב 100 שקל (התמורה הכי טובה בשען) נוסעים רק על מזדה 2 ,נמנעים ממסעדות וגרים בדירות 3 חדרים, שמדברים על שעוני יוקרה ההיגיון צריך להגיע אבל רק במקום החמישי במערכת השיקולים הכללית של איזה שעון אנחנו רוצים לענוד.
עולם השעונים לא נמדד בתמורה טובה לכסף או עלות\ תועלת הבחירה בשעון היא בעיקר חיבור בין הרוכש למוצר ,חיבור על בסיס רגשי ,סנטימנטלי, בדיוק כמו אוהד קבוצת כדורגל שמתחבר לקבוצה שלו ויהי מה ,לא כולם אוהדים את הקבוצה הטובה ביותר.


המיתוג של רולקס – בית ספר בעולם השעונים.

כדי להבין וטוב יותר את חשיבות המיתוג בעולם השעונים כדאי מאוד לראות מה עושה חברת רולקס בנידון החברה ביססה את המיתוג שלה בעיקר על אמינות היא פיתחה מנגנוני תנועה בסיסים אבל איכותיים מאוד , אמינים להפליא ,התמקדה בסיפורים על שעונים עמידים אלו שטיפסו על האוורסט או צללו לנקודה העמוקה באוקיאנוס ,מאז כולם מבינים שרולקס זה שעון טוב עמיד ולא מתקלקל ,אף אחד לא מסתכל שהשעונים די בסיסים ביחס לתעשייה, כחלק משלים למיתוג בחרה רולקס לייצר בפלדה מיוחדת 904L שכל התעשייה עובדת ב 316L (ה 904 נחשבת עמידה יותר באופן תאורתי מדעי) אף שהבדל עלות חומר הגלם זניח רולקס דואגת להדגיש כל הזמן את עליונותה בנושא הזה והגדילה לעשות עוד בדמות חברת בת בשם טודור המוכרת שעונים "זולים" מבית רולקס ,מי שידו אינה משגת למותג הנכסף מסתפק במותג נמוך במחיר נוח, מה שמחזק את יוקרתה של רולקס שלא מחזיקה קולקציה נמוכה כמו שאר החברות אלא מותג בית נחות ונבדל ללא קשר ישיר למותג הראשי אבל הנוק אווט של רולקס הוא שיטת השיווק שלה ,למרות שרולקס מייצרת מיליון שעונים בשנה היא מייצרת חסר מלאכותי אצל המשווקים שלה ,לרולקס אין שום בעיה לספק שעון מכל דגם  למי שירצה בכל זמן נתון  ,אבל, כחלק משיווק גאוני, כל דגם להיט של החברה זוכה לרשימת המתנה בצורה מכוונת (נניח שיבואן בישראל מבקש להזמין למלאי  100 שעונים מדגם דייטונה הם שולחים 10 )  היעדר ההיצע יוצר ביקוש גבוה , שגורם לשמירת מחיר בשעונים החדשים , יוצר שוק יד שנייה חזק שגורם לאנשים לרכוש חדש (בידיעה שתמיד יוכלו למכור את השעון שלהם במחיר טוב) אנשים כנראה תמיד רוצים את הבלתי מושג ותמיד מוכנים לשלם יותר עבורו ,כל זה עובד מצוין לרולקס אבל חשוב כמובן להדגיש רולקס מייצרת שעונים טובים אחרת זה באמת לא היה עובד. 


ההחמצה של סייקו – ככה לא בונים מותג.  
בצד השני ניתן ללמוד רבות על התוצאה של היעדר מיתוג מותאם, חברת השעונים היפנית סייקו מייצרת סדרה של שעוני עילית בשם "גראנד סייקו" למעשה מדובר על חטיבה עצמאית ונפרדת מחברת סייקו אשר נמצאת בחוד חנית השענות העולמית ,ההתעקשות של סייקו לא לבדל את גרנד סייקו בשם אחר מטעמים של תרבות ומסורת בהחלט משפיעים לרעה על מעמד המותג וביחס ישיר על מכירות שלו, לאנשים קשה לתפוס שעון יוקרה מחברה שמייצרת שעונים זולים ב 300 שקל ועד שעוני יוקרה של 30,000 שקל שנקראים באותו שם.מותגים יפנים אחרים הבינו את זה בעולם הרכב השכילה ניסן להמציא את אינפינטי, טיוטה את לקסום, הונדה את אקיורה והתוצאות לא איחרו להגיע , סייקו משום מה עדיין לא שם ומתעקשת בנחרצות לא לשנות את זה.



שוק שעוני היוקרה וינטג' – לא לכל אחד 
שוק שעוני האספנות (להלן וינטג'') צמח בשנים האחרונות ורשם עלייה מטאורית , שלא כמו שוק שעוני היוקרה המודרניים לוינטג' (כמו לדרבי) חוקים משלו ,לא כל המותגים נכנסים , רק יחידי סגולה וגם מותגים שנכנסו עובדים רק על דגמים מסוימים בתוך המותג , סדרות מיוחדות או שעונים עם סיפור היסטורי (השעון של פול ניומן)  החלק החשוב ביותר בתחום הוא המקוריות , שעון שלא עבר פוליש (ליטוש וחידוש השעון לאחר המכירה) ,תעודות וניירת מקוריים ,קופסה חשבונית רכישה מקורית והדבר הכי חשוב הוא מצב וסוג החוגה (Dial) של השעון
מצאתם איזה רולקס משנות ה 60 במצב טוב מחירו יעמוד על כמה עשרות אלפי דולרים מצאתם איזה רולקס משנות ה 60 עם כיתוב שונה על החוגה, איזה פסיק נדיר , פונט מיוחד שיצא בסדרה מוגבלת אולי איזה כיתוב
באדום ולא בלבן כמו בסדרה הרגילה – בזה הרגע שילשתם (במינימום ) את ערך השעון .
תחום האספנות הוא שוק אכזרי ובגלל הכסף הרב שהוא מגלגל הוא כמובן חשוף ללא מעט שעונים עוברים פחחות, שעטנז חלקים ועד לזיופים (שדרך אגב מאוד קלים לביצוע – לזייף שעון משנות ה 60 עם אמצעי יצור הקיימים בהווה)  מי שלא מכיר ומתפתה לרוב מתאכזב במקרה הטוב או נעקץ קשות במקרה הרע.
בתחום הוינטג' צריך להבין וצריך קשרים – הציעו לכם שעון וינטג' במחיר מציאה ,רוב הסיכויים שאתם בצד הלא נכון של העסקה.


הנה 10 דברים לא רשמיים שחברות שעוני יוקרה חייבות בקולקציה שלהן
אבל גם 8 מתוך 10 יעניקו להם מעמד כזה:

1.מנגנון ביצור עצמי IN HOUSE  , לפחות אחד כזה שהן פיתחו בעצמן ולא רכשו מספק חיצוני.
2.חומר ייחודי של גוף השעון לאחד הדגמים – חומר \סגסוגת בפיתוח בלעדי שלהן ליחודיות.
3.מנגנון כרונו , לפחות כרונוגרף אחד בקולקציה של המתג
4.לפחות דגם אחד של שעון עם מנגנון  טוריבלון.
5.מנגנון אחד מורכב לפחות לוח שנה אנואלי
6.לפחות דגם אחד שהוא ספורטיבי\ צלילה.
7.קולקצייה של דגמי נשים.
8..דגם אחד שהוא שעון כיס אייקוני.
9.לפחות דגם אחד עם לוח חוגה אמייל
10.קולקצייה של דגמים מחומרים יקרים: זהב, פלטינה, שיבוץ יהלומים.
 


חברות יוקרה ב LEVEL  העליון ביותר, אלו כדאי שיחזיקו:
1.מנגנון minute  repeater – אחד כזה שמשמיע את השעה בסדרת גונגים
2.מנגנון perpetual calendar  , מנגנון עם לוח שנה שמותאם לשנה מעוברת ויודע 28,29,30,31 בחודש.
3.תקן דיוק עצמאי ללא תלות בתקנים אוניברסלים.
4.מנגנון מתיחה ידנית, לפחות אחד בקולקציה, מנגנון כרונו עם מונו פושר, מנגנון "זמן עולמי"
ועוד כמה דברים שהם בגדר מומלץ (אבל לא חובה):
1.שת"פ עם חברת מכוניות, רצוי אחת מהליגה העליונה.
2.שת"פ על ענף ספורט, רצוי אחד שמאוד פופולרי.
3.חסות על ענף יוקרתי (תעופה, מרוצים, פסטיבלים, וכו')
4.ראשוניות בעולם השעונים (המציאו את שעון היד, המציאו את הכרונו, המציאו של שעון הצלילה וכו')
5.פטנטים ייחודים בעולם השענות. בעיקר בתחום המנגנון המכני.
6.שיאים בעולם השענות (הטובילון הדק ביותר, הטורבילון האוטומטי הדק ביותר וכו')
7.שיאים שהשעון הגיע אליהם, טיפס על ההר הגבוה בעולם, צלל למעמקי האוקיאנוס, טס לחלל ונחת על הירח.
8.שגרירים (פרזנטורים) שווים: שחקני קולנוע, טייסים, ספורטאים, דוגמניות.
9.גיל וותק ורצוי על הלוגו ורצוי שזה יתחיל ב 18XX אבל גם 19XX זה בסדר ו 17XX זה ממש טוב.
10.למכור שעונים, כן בלי למכור זה לא עובד.
 


הנה כמה דברים שחשבתם שאתם יודעים על שעונים אבל מסתבר שסיבנו אתכם חזק.
1.שעון יוקרה שוויצרי מדויק מאוד – הייתם רוצים  ! למעשה שעון קסיו שעולה 50 שקלים יותר מדויק משעון
מכני יוקרתי שעולה עשרות וגם מאות אלפים – לשעונים מכניים יש נטייה לבצע סטייה של כמה שניות ליום
לעומת שעוני קוורץ מופעל סוללה שמבצעים סטייה של כמה שנית בשנה.
2.רולקס זה השעון הטוב ביותר בעולם ,לא בדיוק , רולקס הוא מותג השעונים המוכר והמצליח ביותר, אודות למיתוג גאוני שיטת שיווק מיוחדת ושוק יד שנייה חזק השעונים של רולקס אמינים ,יוקרתיים ומיוחדים אבל בפועל בהשוואה לשאר המותגים המנגנונים של המותג בסיסים ביותר והדגמים של המותג רחוקים מלהיות השעון הכי טוב בעולם.
3. חברות עם תקציב של מדינה – מסתבר שיש ,חברת השעונים פטק פיליפ הממוקמת בראש התעשייה נמצאת בבעלות פרטית היא יעד תמידי לניסיון השתלטות של תאגידים גדולים מאז ומתמיד, החברה מייצרת כ 50,000 שעונים בשנה בלבד, בשנת 2014 קיבלו פטק הצעת רכש מקבוצת סווטש בסכום דמיוני של  6 מיליארד פרנק שוויצרי, הבעלים של החברה טיירי שטרן ואביו פיליפ שטרן הכריזו שאין בכוונתם למכור את החברה ,לעולם  !!
4.השעון עמיד ל 30 מטר – אפשר לצלול איתו. – אז זהו שלא , לתעשייה יש דרך מוזרה לסמן עמידות של שעון , 30 מטר הכוונה מקסימום להתיז עלי קצת מים בכיור, 50 מטר אתם יכולים לשחות איתו, 100 מטר עמידות זה כבר עם שנורקל , 200 מטר עם ציוד ו עמידות ל 300 מטר ומעלה אתם רגועים בכל מצב.
5.שמחליפים סוללה עושים איטום לשעון – אז זה לא בדיוק זה , אין שום מכשיר שאוטם את השעון, יש
מכשיר שבודק האם השעון אטום ע"י השוואת לחצים בין הפנים לחוץ השעון, עמידות השעון למים נקבעת ע"י שני גורמים בלבד , התאמת העמידות ביצור שקבע היצרן ותקינות האטם (הגומייה) של הקייס האחורי.
6.שעוני יוקרה עולים הרבה כסף – לא מדויק , תגדירו הרבה  , המחיר שאתם רואים על השעון הוא מחיר טיקט בניגוד לשאר מוצרי הצריכה הוא מסמן רק מספר לתחילת המו"מ ,הישראלים אוהבים לקנות הנחות ברוב המותגים תקבלו 25-30% הנחה מבלי להתאמץ על חלק מהדגמים תקבלו גם 50%,אל לא להיבהל מתג המחיר הרשמי.
7.רפליקות – אין כזה דבר רפליקה של שעון , יש שעון מזויף – מה זה שעון מזויף פשוט שעון שלא יוצר במפעלי החברה של המותג, יש זיופים מצחיקים ויש זיופים שקשה מאוד לזהות ולהבדיל מהמקור ,זה לא משנה, יש רק שני סוגים מקורי וזיוף.
8.הומז' – כן מצאו דרך להיות גם לא מקורי וגם לא זיוף – קוראים לזה הומז' , חברות שמייצרות שעונים
בעלי מוטיבים זהים למותגים ידועים אבל מטביעות את הסמל שלהם במקום את סמל המותג שמשמש השראה להומז' – כשר אבל מסריח ,לרוב מדובר על דגמים זולים יחסית שפונים לקהל שרוצה ללכת עם ולהרגיש בלי אבל בכל זאת בוחר להתרחק מזיופים.
9.חברות השעונים נותנות אחריות לכל החיים – אגדה אורבנית , כל החברות נותנות שנתיים אחריות כאשר חלק מהחברות ,על חלק מהדגמים שלהן הם נותנים 3 , 4 או 5  שנות אחריות (תלוי במותג ובדגם) אחריות לכל החיים לא קיימת בעולם השעונים.

10. מנגנון ביצור עצמי טוב יותר ממנגנון גנרי מותאם למותג , לא מדויק, למרות שמנגנון ביצור עצמי (IN HOUSE ) נחשב יוקרתי יותר (בתאוריה)  בתעשייה יש הרבה חברות שהחלו לייצר בצורה עצמאית והביצוע שלהן פחות טוב , פחות מוצלח ממנגנון ETA שפועם כבר עשורים בצורה מוכחת ויעילה בטח אחד כזה שעובר מודיפיקציה של מותג נחשב שמשפר ומשדרג אותו ,שלא לדבר על חלקי חילוף זמינים ומחירי טיפול נוחים מאשר מנגנון ביצור עצמי שמציג חסר ידע וחלקים בשוק , בקיצור על מקרה לגופו.


עשינו לכם חשק לשעון יד , הנה כמה עצות למתלהבים שרוצים ולא יודעים..
1.רכישה של שעון מתחילה ומסתיימת בתקציב העומד לרשותכם – הגדירו מראש כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם
2.סמנו לעצמכם גבולות גזרה :שעון חדש , יד שנייה , מנגנון מכני , קוורץ ,צמיד פלדה או רצועת עור
 שעון ספורטיבי עמיד או שעון בעיצוב קלאסי עדין , גדול, קטן ,ענק שעון ליום יום או שעון לאירועים, הגדירו     מה אתם רוצים  ויותר חשוב מה אתם לא רוצים – בקיצור תתמקדו .
3.אל תנסו לדחוף פרמטרים יוקרתיים לתקציב נמוך ,מנגנון קוורץ איכותי עדיף על מנגנון מכני זול .

4.רוצים להיכנס לעולם השעונים , בחרו במותג סחיר בשוק יד שנייה שבבוא העת תוכלו להשתדרג איתו הלאה יש מותגי שעונים שיהיו שווים לכם כסף בטרייד אין על שעון חדש או מזומן בשוק יד 2 ויש מותגי שעונים מתים שלא ייקחו אתכם לשום מקום מלבד לתחתית המגירה (שם ינוח השעון לעד), בדקו בעת הרכישה את סחירות המותג בחנות ,יש בעלי חנויות שיגידו לכם לבוא עוד שנה ותקבלו על השעון סכום נחמד בשדרוג , בדקו גם בפורומים ברשת.
5.רוצים למקסם את התקציב שלכם לכו על שעון יד שנייה ברוב המקרים תשיגו מחיר זול ב 50% ויותר
על מחיר של שעון חדש, אבל (וזה ביג אבל) שרוכשים יד 2 יש לקחת בחשבון כמה דברים ראשית להיזהר מזיופים, להיזהר משעון תקול\פגום \שחוט שעבר פחחות \רטוב להיזהר מנוכלים ועוד ועוד..
אין לכם ניסיון ביד שנייה, גשו לחנות שמוכרת שעוני יוקרה יד שנייה תשלמו מעט יותר ממכירה פרטית אבל תקבלו אחריות של חנות ושקט נפשי שהשעון מקורי ויש כתובת לרכישה.
6.החלטה אם לקנות את השעון או לא מקבלים רק "על היד" ענדתם התחברתם בסדר , אין קליק דלגו, לא
משנה מה אומר החבר בסופו של דבר לאחר הרכישה זה רק אתם והשעון שלכם .
7.בדקו עלות תחזוקה וטיפולים , שעון מכני צריך טיפול כל 5 עד 10 שנים או במידה של תקלה, שימו לב שיש מותגים שמטפלים בשעונים שלהם רק בשוויץ , המחיר בהתאם בדקו מראש האם היבואן מוסמך לטפל בישראל באופן רשמי בשעון שאתם רוכשים .
8.משוגעים על דיוק – בחרו בשעון קוורץ איכותי שעונים מכניים שעולים רק כמה אלפי שקלים אינם מדויקים ואתם יכולים להתמרמר על זה – בכלל מי שמשוע על דיוק מומלץ גם לא ללכת על שעונים מכניים יקרים – גם שם הדיוק הוא יחסי .
 


חושבים שאתם מכירים את עולם השעונים,יש לכם אג'נדה ,דעה , משהו שאתם רוצים לשתף,
אתם יודעים לכתוב אותה,
מוזמנים לשלוח לנו את היצירות שלכם למייל הנ"ל
מבטיחים לפרסם את מה שראוי ...

עידן כץ

idankatz@thewatch.co.il

 


 
כל טיים - ירמיהו 6 ת"א
המלאי הגדול בישראל
טרייד אין על מגוון דגמים
שעוני ברייטלינג 
BREITLING
משווקים מורשים ברייטלינג
שעונים חדשים ויד שנייה
שיתוף הדף ברשתות החברתיות
FacebookTwitter


עכשיו בפורום שלנו...

 
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

שעוני די1 מילאנו 
רולקס לונג'ין
אומגה  בולגרי קרטייה
שאנל טיסו אטרנה
מייקל קורס טאג הויר
טורי ברץ בל ורוס
לונג'ין  כרונוסוויס
הובלו סרטינה מונבלאן
פטק פיליפ בריגה
בל ורוס מוריס לקרואה
זניט סייקו קסיו סווטש
לאנגה זון 
ברייטלינג 
בלאנפיין אודמר פיגה
שופארד לואי הררד

ריימונד וויל
אטרנה ברברי ואגנר
לומינוקס טודור  פנדי
אייס ורסצ'ה לוקמן
דיור גס מידו פוסיל
ארמני  שאנל אלפינה
ריימונד וויל כורום

גראהם   נאוטיקה
ושרון קונסטנטין גוצ'י
קרל לגרפלד פנדי
פורטיס ג'יקוב אנד קו
יו-בוט גלאס הוטה
קלווין קליין סבן פריידי
אוריינט ריצ'רד מייל הרמס
פורש דיזיין  די גרסיאנו
ארנולנד אנד סאן דיפ בלו
פיאז'ה יגר לה קולטורה 
אטרנה ג'ארד פריגו 
דוקסה 
 ריצ'ארד מייל 
  
 
 
משווקים מורשים 
breitling

hublot
tudor
omega
IWC
ORIS
RADO
tag heuer
montblanc
morris lacroix
hamilton
 
 


  
 
 
 
 
 
 
 

כל טיים
ירמיהו 6 ת"א
אבן גבירול 51 ת"א
משווקים מורשים


03-5461547