-   כל טיים  -
 
 


תשלומים נוחים - טרייד אין - שרות ואחריות  - מוניטין רב שנים - קנייה בטוחה - משווקים מורשים ורשמיים


 
הצגת הודעה בפורום קניה ומכירת שעונים -יד שניה
RSS    חפש הודעות
תיאור הפורום   |   הודעת המנהל/ת   |   חוקי הפורום   |   בהנהלת: the watch
 
רכוש שעון יוקרה יד 2 בישראל   

מאת:  Amir Grad    Jun 17, 2021  ||  08:22


בעקבות אירועים כאלו ואחרים וניסיון מצטבר, הן אישי הן קהילתי, החלטתי לכתוב כמה תובנות שהצטברו אצלי מרכישת שעוני יוקרה יד 2 בישראל בשנים האחרונות. חשוב להבהיר מראש שלאף אחד וגם לי אין קושן על האמת. אין אמת מוחלטת וכל מה שנכתב בהחלט לא מתיימר להיות האמת המוחלטת.
אתם בהחלט מוזמנים להוסיף תובנותיכם כדי שיהיה לנו כאן מה שנקרא "מוח כוורת" קהילתי וחברי שיסייע לנו לבצע רכישות יותר חכמות ונכונות.
כאשר אתם ניגשים לקנות שעון יוקרה ביד 2, קחו בחשבון את הדברים הבאים:
לופה
רוצים לחסוך הרבה כסף? תשקיעו 20 שקל בלופה. למי שלא מכיר, לופה היא זכוכית מגדלת קטנה שאפשר להרכיב על העין ומשתמשים בה בעבודות מיניאטוריות, צורפים, שענים, תכשיטנים וכו'. תגיעו לכל עסקה עם לופה ותבחנו טוב טוב את השעון, את הלוח, את הקייס, פאזות, גב, בזל. תתייעצו ותשלחו תמונות לאחרים שמכירים אם אתם לא בטוחים. בישראל ואני מניח שגם בעולם המון דברים עברו על המון שעונים, משום מה. פולישים, עבודות פחחות כושלות, החלפות של חלקים, פוילע שטיקים, ואלוהים יודע מה עוד. לפעמים לופה זולה תחסוך לכם הרבה כסף.
כשבאים חרמנים מתים לקנות את השעון לפעמים הדברים האלה מתאיינים להם, ומתוך ההתלהבות והריגוש והאמון העיוור בסוחר פשוט לוקחים את השעון בלי להעביר אותו בדיקה יסודית תחת לופה. עכשיו אני לא אומר שיש כזה דבר שעון מושלם, כי אין, יש פגמים בכל מקום ובכל הברנדים גם אלו שהכי נחשבים וכן גם בברנד הזה שאסור להגיד שיש בו פגמים – גם שם יש. חשוב מאוד: תביאו לופה גם כשאתם קונים שעון חדש לחלוטין מהמפעל!
מלכודת ההמלצות
בשיטוטינו בקבוצות השונות אנו נוהגים לראות המון המלצות על סוחרים כאלו ואחרים, חנויות, נותני שירות, וגם אנשים פרטיים שמכרו לחברים בקבוצות. אני רואה המון ערך בהמלצות אלו וזה מבורך שמפרגנים פה גם למסחריים וגם לפרטיים ומטבע הדברים יש כאן קהילות וחברויות שנרקמו בצל העסקאות והפוסטים, זה יפה ומבורך והכל. ועכשיו כשכל זה נאמר, יש כאן גם אלמנט של מלכודת. לפעמים, כמו שאומרים בצרפתית גבוהה, השתן עולה לראש, ומי שרקמו לו כל מיני כתרים פה בקבוצות השונות ככזה שישר יותר מהאפיפיור, עלול לחפף, לעגל, לסבן וכו' וכו'. זה שיש על מישהו טריליארד המלצות חיוביות, לא אומר שאתם צריכים לקנות ממנו בעיניים עצומות.
שימו לב שאני מדבר כאן ספציפית על סוחרים שאינם חנות ומוכרים פרטיים. גם בחנויות עם נוכחות פיזית אפשר להיכוות אבל שם כבר יש לכם יותר מנגנונים וגופים שיגנו עליכם במקרה והדברים משתבשים, כשאצל הסוחרים "העצמאיים" החייכנים והיד 2 ברגע שהכסף הלך אתם יכולים ללכת לחפש את השטרודל של סבתא שלכם.
תמיד צאו מנקודת הנחה שגם הסוחר או המוכר הכי "ישר" והכי "פלס", שכותבים עליו שירי הלל פה בקבוצות, כשהוא חרמן על למכור משהו, הוא ישמיט פרטים כדי לסגור את העסקה. לצערי המון שעונים כאן בארץ מפוחחים ומפוצצים ונפתחו ונשחטו ואיכשהו מסתובבים כאן סוחרים/מוכרים פרטיים עם יח"צ מעולה וחיוכים מפה ועד למטולה שקנו לעצמם כזה שם שאם חס וחלילה "לקוח" שלהם עבר איתם חוויה לא טובה והעז לשתף זאת, ייצאו להגנתם כל ה"לקוחות" האחרים כי גם הגבול בין "חבר" ל"סוחר" מטושטש מאוד (ראו עוד דיון על כך למטה).
"מתחייב בבדיקה"
כמה פעמים אנחנו נתקלים בצירוף המילים המלוקק הזה "מתחייב בבדיקה"? אם מישהו צריך להצהיר שהוא מתחייב בבדיקה, אני אומר: תבדוק ותבדוק שבעתיים. אין כזה דבר בטוח, אין כזה דבר מושלם, אין כזה דבר 100%. תמיד יהיו דברים נסתרים מן העין שלא תופסים, תמיד יהיו אינטרסים, תמיד פתאום הזה מכיר את ההוא שמכיר את זה והשעון היה אצל ההוא שהיתה בעיה עם הזה ומכר להוא.
עם זאת, לאחר שזה נאמר, כאשר אתם רוכשים שעון יוקרה יד 2 מאדם פרטי או סוחר – תמיד תעשו בדיקה אצל צד שלישי לא קשור וחף מאינטרסים. יש מספיק מקצוענים פה בארץ וחיפוש מהיר בקבוצות השונות מיד יניב תוצאות. גם אם זה עולה כסף, ובדרך כלל זה עולה כסף כי שום דבר לא בחינם בחיים, בטח שלא בתחום תחביבי היוקרה – תשקיעו את הכסף הזה.
קנייה בראש שקט – אמא ואבא
כולנו אנושיים, גם הסוחרים והמוכרים והעוסקים במלאכה, יכול לקרות שיש תקלה עם שעון, שעבר עליו משהו שהסוחר לא יודע. הכי חשוב זה לבקש את כל הפרטים וכל ההיסטוריה מהסוחר כאשר רוכשים את השעון, כולל תיעוד, פתקים, סיכומי טיפול וכד'.
תתעקשו לדעת את כל ההיסטוריה של השעון:
איפה נקנה במקור?
יש סט מלא?
אין סט מלא - למה? מה קרה לקופסא ולכרטיסים?
איפה השעון התגלגל, אצל מי היה?
האם טופל, האם נפתח? אם כן מתי ומדוע?
האם עבר פוליש?
ועם זאת - גם כאשר יש תיעוד, גם כאשר יש שקיפות מוחלטת - טעויות יכולות לקרות. מה חשוב במקרה כזה? שיש אבא ואמא. אצל סוחר רחוב, מחויך ככל שיהיה, גם אין דודה ודוד. כל עוד אדם כלשהו שמציג עצמו כסוחר או עסק לא מוציא לך חשבונית, תחשוב טוב על אם אתה רוצה לרכוש ממנו.
אם זה הולך כמו סוחר ומתנהג כמו סוחר - זה סוחר
מכירים את האנשים האלה שכל שני וחמישי מעלים שעון למכירה? כל מיני סיפורים, מצב חדש, מינט, לא נענד, וכו'. האנשים האלה לרוב הם סוחרי מדרכה. אנשים שמחפשים הכנסה צדדית ממכירת שעונים. היזהרו מהם.
יש גם בתחביב שלנו המון מופרעים שקונים שעונים ומוכרים אותם כל יומיים, הם לא בהכרח מחפשים לעשות רווח והם לא סוחרים - הם פשוט מופרעים. תהיו חכמים להבדיל בין השניים.
סוחר הוא לא חבר
לפרגן זה מאוד חשוב, זה יפה וזה דבר שלפעמים חסר לנו בחברה הישראלית. עם זאת, אנחנו לפעמים רואים כאן בקבוצות תופעה של מה שאני רק יכול לכנות over-firgun. אנשים כותבים שירי אהבה לסוחרים שאפשר תכף לדמיין פסל זהב שמקימים להם בלב עיר כזו או אחרת בישראל. בעיני זה מוגזם. שירות טוב אמיתי נבחן כאשר יש בעיה, לא כאשר הולכים, נותנים כסף ומקבלים מוצר. קניתם שעון ועלתה בעיה? אתם רוצים לדעת שהסוחר/חנות יעשו כל מה שהם יכולים כדי לבוא לכדי פתרון ובמינימום טרחה שלכם.
בסופו של יום לא לשכוח: כמה שהמוכר מקסים, ואנשי מכירות הם בדרך כלל כאלה שיודעים להלך קסם על אחרים – הוא לא חבר שלך, אתם קשורים במערכת יחסים עסקית ואתה בעיניו לקוח והוא צריך לעשות רווח ולהתפרנס. סוחר הוא לא חבר! לא משנה כמה הוא משתתף בקבוצות או מריץ דאחקות. אפשר בהחלט לקיים מערכת יחסים "חברית" עם סוחרים אבל אל נא לטעות – אף סוחר הוא לא חבר, גם אם אכלתם מאותו המסטינג. ברגע שמכניסים כסף ל"מערכת יחסים חברית" היא פשוט לא חברית יותר. כך לתפיסתי.

הוסף תגובה
  מסר לכותב/ת   קישור להודעה   הדפסה   שלח לחבר/ה
• 
רכוש שעון יוקרה יד 2 בישראל   Amir Grad   > אתה נמצא כאן
  Jun 17, 2021 | 08:22

מקרא:   ללא תוכן ° הודעה חדשה New Message
לחיצה על העיגול תוביל לפתיחת ההודעה בעמוד נפרד