( 08/11/2019, יום שישי)
מחירי השעונים בישראל מול שאר העולם, כולנו נחשפנו לדוגמה של האומגה ג'ימס בונד החדש (6500$ בחו"ל לעומת 9500$ בישראל) מצד שני רואים מותגים אחרים שמחיר השעון (אחרי הנחה) זהה למחיר בחו"ל , האם זה לגיטימי ליבואן רשמי לנקוב במחיר לפי ראות עיניו ?? יש יצרנים אשר לא מרשים למכור את השעונים שלהם באובר-פרייס כלומר מעל המחירון - במקרה הזה היבואנים פשוט מייבשים את החלון מהדגמים הנפוצים ומוכרים אותם ברשימות המתנה "סגורות" למקורבים בלבד וכמובן גם באקפורטינג לחו"ל - במחיר כמובן מעל הרייטיל, לרוב רואים את זה בדגמים מבוקשים של רולקס ושל פטק פיליפ (זה קורה לא רק בישראל אלא בכל העולם) אלו חברות שיוצרות "יובש" בזמינות של הדגם והן גורמות לתהליך הזה , מצד שני במותגים שבהם אין חוסר היבואנים בוחרים להעלות את המחיר בצורה דרסית ואז לתת הנחה גדולה מאוד (בידיעה שהישראלים אוהבים לקנות הנחה יותר ועוד לפני שהם רוכשים את המוצר) אפשר להבין שיש ליבואנים הוצאת רבות,הם מחויבים לרכוש מלאי רב , להשכיב כסף, להשקיע בפרסום במיתוג - אבל השאלה היא היכן עובר הגבול - מה מוגדר לגיטימי ומהי חזירות ?